Nieuw Zeeland (part 5) - Reisverslag uit Matata, Nieuw Zeeland van Robin Peeters - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland (part 5) - Reisverslag uit Matata, Nieuw Zeeland van Robin Peeters - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland (part 5)

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

21 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Matata

Daan en ik (Robin) hebben in de tussentijd al een heleboel gezien en gedaan.. We zijn naar Coromandel en Bay of Plenty geweest.. (provincies)
We zijn begonnen in Thames.. Dat is een grotere stad in Coromandel.. We hadden in het boekje gelezen dat je daar de Pinnacle hike kon doen.. De berg is bijna 800 meter hoog en je zou er, over de heen en terug, totaal 7 uur doen..(3.5 uur heen en 3.5 uur terug) Tevens heb je daar een paar DOC (Department of Conservation) campingsites.. Dit soort camping plekken zijn maar 10 dollar p.p. Het enige nadeel is wel dat de meeste camping sites koude of geen douches hebben.. Wij zijn eerst naar een informatie center geweest en hebben gevraagd waar de DOC’s zijn en hoever het is naar het beginpunt van de Pinnacle hike.. Alles is gelegen in het Coromandel Forest Park...Eenmaal de informatie te hebben gekregen, zijn we richting de Visitor Center gegaan, welke dicht bij de Pinnacle hike ligt en waar je voor een nachtje kamperen kunt betalen.. Eenmaal bij de camping aangekomen, zijn we de hike (track) gaan doen.. Het begon erg goed en het lopen ging vrij gemakkelijk.. Maar natuurlijk veranderde dat al snel, want we moesten al gauw bergopwaarts gaan.. Daan liep voorop en ik kwam er al snel achter, dat hij iets sneller,, nee gewoon sneller,, is dan ik. Ik zag hem namelijk af en toe niet meer voor mij lopen.. Deze Indo vind alles goed om te doen,, maar is niet de snelste.. Aangezien sommige stukken nogal steil, hoog, rotsig of glad waren, doe ik het iets voorzichtiger.. Je hebt ook een hut, welke vlakbij het einde van de Pinnacle hike is gelegen.. Toen we daar eenmaal waren dacht, met name ik (Robin), we zijn er.. Echt niet!! Toen we voorbij de hut waren gelopen, zagen we een steile trap helemaal richting de top van een berg lopen.. Die zijn we opgelopen, maar dat was aardig vermoeiend.. Hoe hoger we de berg opliepen, hoe harder het waaide.. Dat laatste stuk deed het hem wel.. Toen we eenmaal boven waren,was het uitzicht erg mooi.. Je zag rots diverse formaties op de berg .. De terug weg ging een stuk aangenamer.. Het is dan voornamelijk naar beneden lopen.. Eenmaal beneden, waren we trots dat we onze eerste hike hadden gedaan.. In plaats van 7 uur, hadden we er in totaal 4.5 uur overgedaan.. (2.5 uur heen en 2 uur terug)
De volgende dag zijn we richting Whenuakite gereden.. Daar hebben we twee nachtjes op een Holiday park camping geboekt.. In de buurt van Whenuakite heb je diverse strandjes.. Waaronder de beroemde Hot Water Beach.. Wij zijn eerst naar Cooks Beach gegaan.. De zon scheen en het was al boven de 25 graden.. Insmeren dus..! Daar hebben we 2 uurtjes op het strand gelegen en we zijn daarna naar Hahei gegaan.. Ik had daar de vorige keer een lekker ijsje op met Elise, dus die moest Daan natuurlijk ook proeven… We zijn na het ijsje eten richting het Hahei strand gegaan.. Daar hebben we een strandwandeling gemaakt en genoten van het mooie uitzicht.. We dachten als we dan toch alle stranden afgaan, kunnen we gelijk een kijkje gaan nemen bij Hot Water Beach.. Het was al vloed, dus je zag er geen mensen in een, zelf gegraven, gat liggen.. Hot Water Beach staat erom bekend, indien het laagtij is, je een gat graaft op een bepaalde plek waardoor er warm water naar boven komt. Dit warme water meng je dan met het wat koudere zeewater en je gaat er dan inliggen..
Alle stranden hier zijn erg mooi.. Het zeewater is erg blauw en het weer was ook nog eens super..
Een van de andere bezienswaardigheden die je in Coromandel gezien moet hebben is Cathedral Cove..
Dat is een grote rots formatie, welke gelegen is aan een strand.. Wij hadden de auto afgezet op een gezamenlijke parkeerplaats.. Vanaf die parkeerplaats reed een bus elke keer naar het begint punt van Cathedral Cove.. Het was namelijk nog 45 minuten lopen, voordat je er was.. Je kan er niet rechtstreeks met de auto heenrijden… Na een wandeling in de hitte van 45 minuten te hebben gemaakt, kwamen we aan op een prachtig, wat afgelegen, strand..
Na wat dagen in het Coromandel te hebben gespendeerd, zijn we doorgereden richting Tauranga..(Bay of Plenty) Daar hebben we het rustig aan gedaan.. We zijn het stadje gaan bezichtigen, Daan heeft zich twee dagen in de sportschool uitgeleefd en we hebben een wandeling om Mt Magnaoui gemaakt.. (Als ik het goed typ)..
Wat wij allebei heel graag wilde zien, zijn de hobbithuizen in Matamata.. Deze hobbithuizen zijn in de film van The Hobbit en The Lord the Rings gebruikt.. Een deel ervan is niet afgebroken, maar hebben ze laten staan.. Aangezien het niet ver van Tauranga ligt, zijn we erheen gegaan.. We hebben de tour bij een informatieknooppunt in Matamata geboekt.. Toen we er aankwamen hebben we door The Shire gelopen.. Super leuk om te zien dat dit een movie set is geweest voor twee films.. Het is gebouwd op het land van de gebroeders Alexanders.. Tijdens de tour werden er diverse weetjes verteld over de film en de kosten ervan.. In totaal waren er 30 hobbithuizen gebouwd voor de film.. Na het maken van deze film zou de hele film set afgebroken moeten worden.. In totaal zijn er 17 hobbithuizen afgebroken.. Vanwege slechte weersomstandigheden kon men niet het afbreken, van de hobbithuizen voort zetten.. Doordat er mensen nieuwsgierig waren,, ken je het natuurlijk wel,, ze hebben er een attractie van gemaakt.. De andere 13 hobbithuizen hebben ze laten staan, zodat men het kan komen bezichtigen.. Voor de filmkenner: De boom die op het huis van Bilbo en Frodo is gevestigd, hebben ze voor de film The Hobbit moeten vervangen.. The Hobbit speelt zich af voor de tijd van de Lord Of The Rings.. De boom moest daarom 60 jaar jonger (kleiner) zijn.. In totaal heeft de “nieuwe” neppe boom 2 miljoen dollar gekost.. Er zijn nog veel meer weetjes, maar die ga ik niet typen..
Al met al was het een leuke tour waar we beiden veel van genoten hebben..
Snel komt weer het volgende verhaaltje, want we lopen achter..

• 21 Januari 2013 - 06:06

Jolanda:

Pff, ik begin nu echt toch wel jaloers te worden....wat is het toch prachtig in Nieuw Zeeland. Geweldige foto's ook weer. Enne Robin, logisch dat je Daan niet kunt bijhouden en super knap dat je de track in 2,5 uur minder hebt gelopen. Die ga ik dus overslaan hahhaha
    Hier ist nog steeds bar en boos, veel sneeuw, spekgladde wegen en veel files...dusss...lekker genieten daar van al het moois en van elkaar.

Liefs uit Prinsenbeek
    xxx

• 21 Januari 2013 - 16:19

Mamsie:

Hoi schatties,was weer te vroeg met een berichtje te sturen ,was eerst op face boek ,toen jullie site. Ben reuze trots op jullie. Wat een klim. Dat zou ik niet vol kunnen houden. Robin ben blij dat je Indobloed heb(hahaha) rustig aan net je mamsie.,alleen ik ben wat slomer. Fijn dat je toch veel aan sport doet,dat komt nu ten goede. Daan Robin hebben jullie al zo,n zender gekocht, voor noodsigalen? Kom ik weer aan met mijn gezeur.,ga net zo lang door tot jullie er een hebben. Leuk de Hobbitplace, wil dit ook graag zien,lijkt me heel apart om de set te zien als je alleen maar de film heb gezien. Ga zo de foto,s bekijken, zullen wel weer mooi zijn. Begin jullie nu toch wel heel erg te missen,verlang zo naar een knuffel van jullie, nog 3 1/2 maand wachten. Tot het volgende berichtje, geniet ze en maak mooie tochten,met het noodsignaal(hmhmhmhm) xjes mamsie

• 21 Januari 2013 - 22:11

Robin Peeters:

Hallo allemaal,,

Ik kijg de foto's weer niet geupload.. Ik ga het zsm weer proberen.. Voor degene die facebook hebben,, Daan heeft er al een aantal op zijn facebook staan... Ik zet er zo ook een aantal op als het lukt..
    Kus