Nieuw Zeeland (part 6) - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Robin Peeters - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland (part 6) - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Robin Peeters - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland (part 6)

Blijf op de hoogte en volg Robin

01 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Picton

Na Matamata zijn wij onze weg gaan vervolgen richting Taurangi.. Daar zijn we drie dagen gebleven.. We hebben daar niet veel uitgevoerd.. Lekker op het gemakske gedaan.. In Taurangi heb je een berg waar men meestal een track naar de summit pakt.. Daar hadden wij geen zin in, dus zijn om de berg heen gelopen.. In Taurangi heb je mooie stranden, dus hebben we een strandwandeling gemaakt, terrasje gepakt en uiteindelijk ook nog wat winkeltjes bezichtigd..
Na Taurangi zijn we richting Otorangha gegaan.. Ligt 20 minuten rijden van Waitomo.. We hadden daar een kleine camping gevonden die aan een Kiwi opvang center gelegen is… Het is een kleine comfortabele camping welke onderhouden werd door een tweetal gepensioneerden… In Waitomo zijn we twee grotten in geweest.. De eerste was de Anarui Cave en de tweede was de Waitomo Cave.. De Anarui Cave is een grot vol met stalagmieten en stalactieten.. In deze grot mocht je foto’s maken.. In de andere grot (Waitomo) niet.. De gids legde het een en ander uit mbt deze grot.. Een stalactiet groeit 1 centimeter per 100 jaar… De grootste stalactiet is 6.5 meter lang en weegt 2 ton..Was erg indrukwekkend om te zien.. De Waitomo Cave bestond voor een deel uit stalagmieten en stalactieten.. Het andere deel bestond de grot uit glowworms.. Na een rondje gemaakt te hebben door het stalagmieten en stalactieten gedeelte, mochten we plaatsnemen in een boot… Eenmaal in de boot trok de gids, middels ijzeren kabels, ons voort de grot verder in.. Naarmate het donkerder werd, zag je meerdere lichtpuntjes op de rotsen.. Aangezien ogen moeten wennen aan het donker, ging de gids drie keer langs hetzelfde punt waar je de lichtpuntjes zag.. Eenmaal een aantal keren op en neer geweest te zijn, zag je de glowworms uiteindelijk goed… Ik (Robin) had ze al in de bossen gezien, maar dat waren er bij lange na niet zoveel als in de grot.. Prachtig hoe die beestjes licht geven in het donker..
In de avond zijn we nog door de campinghouder mee het bos ingenomen.. Die liet ons een plek zien waar we glowworms konden zien.. Ook dit was natuurlijk mooi om te zien..
Daarna hebben we onze reis vervolgd richting Taupo.. Eenmaal aangekomen in Taupo (het centrale punt van het noordereiland en tevens het grootste meer van het land) hebben we onszelf gevestigd. In Taupo zijn we voor de verandering eens lekker uit eten geweest. Dit om te vieren dat we alweer een half jaar samen zijn.
De volgende dag zijn we richting Turangi gereden. Vanuit Turangi zijn we middels een bus naar Mount Tongariro gereden. Dit is het beginpunt van de Tongoriro Apline Crossing (Zie foto’s!). Dit is een hike die je door een vulkanische gebergte brengt. Één van deze bergen is gebruikt als ‘’Mount Doom’’ in The Lord of the Rings triologie. Mooi was om te zien dat één van deze vulkanen vandaag de dag nog steeds actief is.
Vanuit Turangi zijn we naar New Plymouth gereden. Dit is één van de meest zuidelijke steden van het noordereiland. Vanwege de wat moderne stad, mooie stranden en heerlijke weer was dit de ideale locatie om bij te komen van de hike. We hebben hier 4 dagen doorgebracht. Tijdens de 4 dagen hebben we genoten van de stranden, de stad zelf en zijn we bij mount Taranaki (Mount Egmond) geweest. Lees: ‘’geweest’’, en niet beklommen! Het blijft natuurlijk ook nog vakantie! Ook hebben we de tijd genomen om naar de bioscoop te gaan (Jack Reacher, met in de hoofdrol die mafkees van de scientologykerk, Tom Cruise).
Vanuit New Plymouth wilde we eigenlijk in één rit door naar Wellington (de stad waar we de ferry pakken naar het zuidereiland). Dit was echter een te lange rit. In plaats van in één keer door te rijden zijn we nog naar Palmerston North geweest. De dag erna zijn we richting Wellington getrokken. Omdat Wellington een grote en vooral drukke stad is, werd ons geadviseerd om een campsite buiten de stad te pakken. Op 20 kilometer afstand van Wellington ligt het plaatsje Porirua. Hier hebben we onze resterende dagen op het zuidereiland doorgebracht. Ook hier hebben we kunnen genieten van bioscoop uitstapjes (The Hobbit en Gangster Squad), mooie wandelingen, shoppingmalls en de stad Wellington zelf.
Vandaag (29 januari 2013) hebben we de ferry gepakt naar het zuidereiland. Momenteel zijn we in een plaatsje genaamd Kina. Dit is een plaatsje wat vlak bij de Abel Tasman National Park ligt. Morgen gaan we richting deze locatie om onze (ietwat sportieve) ontdekkingsreis voort te zetten.

• 01 Februari 2013 - 03:58

Robin Peeters:

Hallo allemaal,,

Op de een of andere manier kan ik geen foto's downloaden.. Dus helaas moet ik jullie teleurstellen dat ik geen foto's op deze site kan zetten.. Voordegene die Facebook hebben kunnen op Daan of op mijn site de foto's bekijken..

Cheers..!

• 02 Februari 2013 - 09:10

Jolanda:

Ben benieuwd of er inderdaad zoveel verschil is tussen het Noorder en Zuidereiland. Jammer dat we gisteren niet konden skypen. Ben druk in de weer met m'n nieuwe foon...lukt al aardig :)
    En ... ik heb gelukkig FB...dusss kan ik daar naar de foto's kijken. Die zijn overigens weer erg mooi...zucht
    Hoe was de Hobbit?? Lekker genieten samen en tot snel!

Liefs uit Prinsenbeek

• 03 Februari 2013 - 21:39

Je MOEDER:

Hallee alle twee. Leuk om weer wat te lezen,over jullie trip. Heerlijk zo.n mooie reis. Nu het Het Zuidereiland ben benieuwd. Is het allweer een half jaar,wat vliegt de tijd. Ben benieuwd naar jullie volgend avontuur. Jammer van het skypen. Af en toe een wattsapp mag ook wel. Robin je weet het word ik onrustig,als ik niks van jullie hoor. Xjes JE MOEDER.(weet je wel, die in Tilburg woont.hahaha)

• 06 Februari 2013 - 18:21

Jolanda:

WAAR BLIJVEN DIE FOTO'S van die gletsjers!!! Op google zag het er super uit!!

xxx

• 09 Februari 2013 - 19:25

Jolanda:

Zeg, komt er nog 'n verslag....jullie verslappen! Ik snap dat het voor jullie anders is als voor ons...maar de thuisblijvers zijn erug met jullie bezig dussss!! Kom op met die verslagen en foto's...al ist op FB!!

xxx
    en groetjes uit 'n koud en met carnaval overvallen Prinsenbeek