Nieuw Zeeland (last part) - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Robin Peeters - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland (last part) - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Robin Peeters - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland (last part)

Blijf op de hoogte en volg Robin

09 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Na de cruise tocht, Doubtful Sound, zijn we richting Dundine gereden... We hebben het plaatje Gore als tussenstop gepakt, want we wilde niet de hele dag in de auto zitten.. Het is tenslotte vakantie! In Gore zelf hebben we een sport moment gepakt... Eenmaal in Dunedin hebben we onze valentijns dag gespendeerd in de bios en als afsluiter lekker in een Italiaans restaurantje gegeten.. PIZZA!!! Wij zijn vanuit Dunedin richting Twizel gereden.. Dat is een plaatsje vlakbij mt Cook... Daar hebben we een kampeer plek gevonden, omdat er geen kampeerplekken bij mt Cook zijn.. We hebben bij mt Cook de Vally Hooker Track gelopen.. Weer drie uur wandelen om een mooi uitzicht te hebben op mt Cook.. Toevallig kwamen we, eenmaal bij het uitzichtpunt, het Israëlisch stel tegen dat eerder tegen kwamen bij ons Doubtful Sound uitstapje.. Daar even mee gekletst en zijn vervolgens terug richting de auto gegaan... Nadat we mt Cook hadden bezichtigd, hadden we voor ons gevoel alles gezien wat we wilde zien in Nieuw Zeeland.. We hadden nog een aantal dagen voordat we richting Christchurch moesten om de auto in te leveren.. We gaan het kort houden omdat we niet zoveel meer hebben gedaan.. We hebben erna wat stadjes aan de oostkust gepakt, onder Christchurch.. Daar hebben we het voornamelijk rustig aan gedaan en stadjes bezichtigd.. Toen we eenmaal in Christchurch waren, kregen we in eerste instantie niets gevonden.. Er is twee jaar geleden een aardbeving geweest in Christchurch.. Wij dachten dat het merendeel al redelijk opgeknapt zou zijn.. Niets is minder waar.. De aardbeving heeft plaatsgevonden in het centrum van Christchurch.. Geen leuke winkelstraten of eet gelegenheden.. Alles is in containers gesetteld.. Heel veel wegen waren afgezet of eenrichtingsverkeer.. Helaas was niets goed aangegeven of stonden borden verkeerd, waardoor je niets gevonden kreeg.. Veel hebben we dus uiteindelijk niet van Christchurch gezien... Ik (Robin) ben een dag eerder naar Sydney gevlogen.. Daan kwam de volgende dag..
We hebben Nieuw Zeeland als een mooi en zeer prettig land, om te reizen, ervaren.. Het heeft veel te bieden.. Leuke winkelstraten misten we echter..
Het is een kort verslag, maar dat komt omdat we niet zoveel meer hebben ondernomen...
We zijn inmiddels in Australië.. Het volgende avontuur is dus weer begonnen..

• 09 Maart 2013 - 10:56

Robin Peeters:

Foto's worden erop gezet, indien we een wifi punt hebben welke de mogelijkheid geeft de foto's te downloaden...

Xxx van ons

• 09 Maart 2013 - 20:14

Mamsie:

Goodday u3 fijn dat Denise er ook bij is. Jullie zijn wel voorzichtig daar,waterschoentjes aan als je gaat zwemmen in zee. Ben benoeuwd naar wat jullie allemaal weer gaan meemaken en zien. maak veel mooie foto,s denise heeft toch een mooie camera bij. Tot skyp kangeroomama.xxxxxxxxxxxjes voor alle 3.

• 11 Maart 2013 - 19:16

Jolanda:

Hé there, alles goed?
    Ben benieuwd naar the Jucy car :) en zowiezo naar jullie belevenissen in Australië.
    Kijken jullie wel uit voor alle enge beesten daar? En dan bedoel in niet de koala beertjes.
    Glasgow was erg leuk, vet concert van Quo (wat we bijna gemist hadden maar dat vertel ik nog wel).
    Lekker in 'n sneeuwstorm gelopen (alsof we nog niet genoeg hadden gehad :( ) Maarrr..heerlijk even weg geweest!
    Nemen jullie weer snel contact op?

Dikke kussen vanuit Prinsenbeek xxx