Fiji, eindverslag - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Robin Peeters - WaarBenJij.nu Fiji, eindverslag - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Robin Peeters - WaarBenJij.nu

Fiji, eindverslag

Blijf op de hoogte en volg Robin

14 April 2013 | Australië, Melbourne

Bula ( hallo) allemaal,

We zijn alweer toe aan het laatste reis verslag.. Wat hebben Daan en ik samen mooie dingen gezien en ervaren.. Eerste twee maanden van de reis heb ik, Robin, alleen gedaan... Daarna is Daan bij mij aangesloten.. Na Amerika, Frans Polynesië, Nieuw Zeeland en Australië hadden we besloten om deze prachtige reis af te sluiten in Fiji. Een betere afsluiter hadden we ons niet kunnen wensen..
Na een nachtvlucht, van Brisbane naar Nadi, Fiji, kwamen we in de vroege vroege ochtend aan.. Daan en ik hadden een Fiji pakket geboekt van Fiji adventures.. Het pakket bestond uit 9 dagen en 8nachten eiland hoppen, waarbij je 4 eilanden afgaat..
We werden opgehaald door een bus, die ons vervolgens bracht naar Denerau (haven).. Daar moesten wij onze vouchers ophalen en de tassen afgooien..
Onze eerste bestemming was Beachcomber Island resort.. Beachcomber is een klein eilandje met alleen het resort erop.. Azuur blauwe zee, palmbomen en een prachtig strand. Het eiland was een echt bounty-eiland. Bij aankomst stond er een handvol muzikanten klaar om iedereen welkom te heten.. We werden naar onze kamer gebracht.. Wij zagen dat er bloemetjes op het bed lagen... Het weer was heerlijk.. Die dag hebben we gesnorkeld en genoten van het mooie uitzicht.. De volgende dag werden we opgehaald omdat we een dagreis hadden met de zeilboot Seaspray.. We gingen naar het eiland waar Castaway is opgenomen.. Om het eiland heen mochten je tevens snorkelen.. Nadat we dat hadden gedaan hebben we een heerlijke lunch op... Op de boot zaten Surinamers uit Nederland.. We hebben daar even mee zitten babbelen... Vervolgens zijn we naar een traditioneel Fiji dorp gegaan.. Daar werden we op traditionele wijze welkom geheten.. Als men wilde mocht je Kava drinken.. Kava bestaat uit water en een wortel, welke tot poeder gestampt wordt.. Dat mengt men en daar met water. Van het mengsel wordt je "mellow". Dat hebben we maar even overgeslagen.. Na onze village visit zijn we weer richting Beachcomber gegaan.. De volgende dag werden we in de ochtend opgehaald door de boot die ons naar het volgende eiland zou brengen.
Onze tweede bestemming was Kuata.. Dit was een natural resort, welke door de mensen van een village werd gerund.. Bij aankomst stond er weer een handvol muziekanten die iedereen welkom heette.. Eenmaal aangekomen was ik, Robin, inmiddels al ziek geworden.. Daan voelde zich na aankomst ook niet goed en heeft de hele dag op bed gelegen.. Op dat moment was de toilet onze beste vriend.. Ik, Robin, was iets sneller opgeknapt als Daan... De village mensen waren erg vriendelijk en gaven aan Daan anders naar een verpleegster wilde op een eiland in Kuata.. Uiteindelijk besloten om toch maar even te gaan.. Wij werden de volgende dag in een bootje naar een eiland gebracht, waar de verpleegster zat, gebracht.. Zij gaf aan dat de laatste tijd toeristen, welke van Beachcomber afkwamen, ziek waren.. Het zou moeten gaan om voedselvergiftiging.. We hebben allebei wat ORS gekregen.. Die dag voelde Daan zich alweer een stukje beter.. Die avond hadden ze een Fiji avond geregeld.. We moesten met zijn allen dansen en hebben erna nog wat gezamenlijk gedronken.. De volgende ochtend, voordat we naar het volgende eiland gingen, hebben we een tripje naar het reef gemaakt.. Daar kon je snorkelen en als ze er waren kon je reef sharks zien.. De kans was ook aanwezig dat je ze niet zag, want het was namelijk het seizoen dat haaien jongen kregen.. Eenmaal daar zagen we een reef shark.. Deze hebben we nog een aai over de bol gegeven.. Het koraal was prachtig. De zon scheen fel. Dit zorgde ervoor dat het koraal allerlei exotische kleuren uitstraalde. Ook waren hier veel tropische vissen te zien (Nemo!).
Na een leuke ochtend gespendeerd te hebben op zee, werden we weer opgepikt door de boot die ons naar het derde eiland zou varen. De volgende bestemming was; Barefoot Island resort. Na een warm welkom (met wederom een groep plaatselijke bewoners die een welkomslied zongen), werden we naar ons slaapvertrek gebracht. We hadden op dit eiland een eigen hutje aan het strand. We keken uit op de oceaan. We zaten aan de kant waar de zon onder ging. We hebben vanuit ons hutje de zonsondergang kunnen bekijken onder het genot van een drankje en elkaar (hoe romantisch!?). We hebben de eerste dag op Barefoot genoten van het prachtige eiland. We zijn wederom te water gegaan om het koraal te bewonderen. Aangezien het "bevallingtijd" was voor de haaien, zagen we kleine baby-haaitjes zwemmen. Na een dag lang te hebben gerelaxt, zijn we naar sunset terrace gelopen om daar te eten. We hadden een 3 coarse meal. Na het eten werden we nog getrakteerd op een (jawel) Fiji-fashionshow. Tijdens deze show kwamen alle authentieke Fiji klederdrachten voorbij. De volgende dag zijn we vroeg opgestaan. Dit omdat ik (Robin) mezelf had ingeschreven om te gaan duiken. De eerste duik van de dag was een zogenoemde cavedive. We zijn hier door een grottenstelsel gedoken onderwater welke uitmonde in een mooie muur van koraal. Tijdens deze duik heb ik enorm veel tropische vissen gezien. Daan is tijdens het duiken gaan snorkelen. In de middag stond een tweede duik gepland. Dit was een zogenoemde walldive. Tijdens deze duik zijn we langs een gigantische muur van koraal gedoken. Tijdens deze duik zagen we tevens ook een reefshark. Dit keer eentje van een wat groter formaat. Duiken op Fiji is in mijn opinie mooier dan op The Great Barrier reef. Dit vanwege het feit dat je hier meer tropische vissen tegen komt en het koraal feller van kleur is. Daan is tijdens de tweede duik wederom gaan snorkelen. Toen we savonds terug kwamen op Barefoot stond ons een sunset cruise te wachten. We werden met een bootje op zee gebracht onder het genot van een cocktail. Daar hebben we de zon onder zien gaan. Vervolgens hebben we weer aan mogen schuiven. Die avond hebben we nog lekker wat na zitten borrelen met een stel uit Nederland.
De volgende dag werden we weer opgehaald door de boot. Dit maal om ons naar ons vierde en tevens laatste eiland te varen. Naar een boottrip van ongeveer 1.5 uur, kwamen we aan op Nabua Lodge. We hadden tevens een eigen hutje. We hebben de rest van de dag liggen slapen(!). Savonds, na het eten, hebben we lekker gedanst op tropische muziek.
De volgende dag hadden we een dagtrip naar het strand waar de gelijknamige film is opgenomen (The Blue Lagoon.) Hier hebben we lekker kunnen zonnen en wederom wat koraal kunnen bekijken. Naar een relax dagje op een bounty eiland, werden we teruggebracht naar Nabua Lodge. De volgende dag werden we in de ochtend opgepikt om een cavedive te gaan doen. Hier hadden we de mogelijkheid om in een grottenstelsel te zwemmen. Dit was een hele leuke en vooral mooie ervaring. De eilandentrip zat erop. We werden opgehaald door de boot om terug te varen naar Denarau. Naar een boottocht van 6 uur kwamen we aan in Denarau. Daar hebben we door bussen opgehaald die ons naar Nadi brachten. In Nadi hebben we nog 1 nacht in een hostel doorgebracht. De volgende dag hebben we de vlucht gepakt naar Melbourne. In Melbourne hebben we nog 5 dagen vertoefd. In die tijd hebben we de stad ontdekt en souvenirs ingeslagen. Ook hebben we hier lekker gegeten en vooral veel uitgerust.

Vandaag vliegen we terug naar Nederland.
Ik, Robin, ben 5,5 maand weggeweest.. Ik ben de eerste twee maanden alleen geweest.. Ik heb vele mooie momenten beleefd, maar ook mindere ervaringen gehad.. Ik had meer van Frans Polynesië verwacht.. Dat heeft me er niet van weerhouden om verder te kijken en te kunnen genieten van de momenten die nog kwamen.. Niet alles kan gaan zoals jij dat meestal verwacht.. Ik ben blij dat ik daarom iets eerder naar Nieuw Zeeland ben gegaan..
Uiteindelijk heeft Daan zich bij mij gevoegd voor de laatste 3,5 maand... We zijn op romantische plekken geweest, hebben veel gezien en ervaren met zijn tweeën.. Op het moment van mijn vertrek hadden we nog niet zo lang een relatie met elkaar.. Dus veel mensen vroegen zich af hoe ons die 3,5 maand af zou gaan... Een test zoals men het noemt.. Ik heb nooit het gevoel gehad alsof het een 'test' was... Tussen ons is het super gegaan.. Wennen moet men in het begin van een relatie altijd.. Daarentegen is mij helemaal niet tegengevallen eerder het tegenovergestelde.. Ik zou deze reis niet anders willen doen..

En mensen FIJI is een echte aanrader!!!

• 14 April 2013 - 16:07

Jolanda:

Das 'n mooi einde van 'n prachtige reis, op de voedselvergiftiging na dan hahaha
    Tuintje is in gereedheid gebracht, morgen vroeg lekker dingen scoren en dan vol verwachting wachten op jullie thuiskomst.

xxx

• 15 April 2013 - 20:28

Marie-José:

Wat hebben jullie veel mooie dingen meegemaakt. Avonturen die je hele leven mee zult dragen. Prachtig om later tegen jullie kinderen en kleinkinderen te vertellen!
    Welkom in Kruikenstad!