Australie (part 1) - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Robin Peeters - WaarBenJij.nu Australie (part 1) - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Robin Peeters - WaarBenJij.nu

Australie (part 1)

Blijf op de hoogte en volg Robin

19 Maart 2013 | Australië, Airlie Beach

Het eerste verslag van ons Aussi uitstapje..
Ik was een dag eerder dan Daan aangekomen in Sydney.. Denise, een vriendinnetje, was al in Sydney en heeft mij van het vliegveld opgehaald.. We zijn samen naar het hostel gegaan.. Ik merkte al gelijk dat het weer in Australië een stuk aangenamer was.. Het is hier warmer en de zon scheen vollenbak.. Heerlijk dus... We zijn bij Starbucks wat gaan drinken en we zijn erna door de winkelstraten van Sydney gewandeld..
De volgende dag moesten we eerst onze mooie Jucy auto ophalen. Daarna hebben we Daan opgehaald van het vliegveld.. Eenmaal gereed en compleet kon ons Aussi avontuur beginnen.. We zijn een paar dagen in Sydney gebleven, zodat we de echte bezienswaardigheden konden zien.. De meest bekende is natuurlijk het operahouse..
We hebben een plan de campagne gemaakt.. De reizen de oostkust af en The Blue Mountains.. We willen de bekende plekjes meepikken.. De stadjes aan de oostkust zijn niet heel groot en het bestaan voornamelijk uit strandjes... We zijn na Sydney richting The Blue Mountains, gegaan om de Three Sisters te zien... We waren op tijd vertrokken uit Sydney, maar doordat het nogal slecht aangegeven stond hoe we op de snelweg konden komen, hebben we er 3.5 uur over gedaan om Sydney uit te komen.. Vol goede moed zijn we richting de Blue Mountains gegaan.. Wat ons weer opviel was dat de ene keer The Blue Mountains wel aangegeven stond en de andere keer weer niet.. Na ongeveer 3 uur te hebben gereden en een paar keer de weg te hebben gevraagd, kwamen we aan in de regio Blue Mountains.. Dat hadden we niet verwacht.. Wij dachten namelijk dat het een plaatsje was... We zijn maar even gestopt bij een tankstation om wat eten te halen.. Het werd tenslotte alweer donker.. We stonden toevallig naast een ouder echtpaar die autopech had... We hebben een praatje gemaakt met ze en de vrouw legde uit dat je in Katoomba moet zijn voor The Three Sisters.. Blue Mountain is een regio... Uiteindelijk stelde we ons voor en hun ook.. Ze heten Jeanet en Ian.. Jeanet is echt een lieve gezellige klets majoor en ineens vroeg ze waar we sliepen... Wij aangegeven dat we nog een camping moesten zoeken, maar verder niet wisten hoe of wat... Zonder overleg en in een spontane actie zei ze " jullie morgen wel op de oprit bij ons thuis slapen".. Blijkbaar telde Ian ze mening niet.. Wij wilde nog wel even of hij het niet erg vond, maar die vond het niet erg.. Nadat de wegenwacht was geweest zijn we achter hun aangereden richting hun huis.. We waren nog niet halverwege of de auto, van Ian en Jeanet, begaf het... Midden op een hoofdweg hebben we de auto naar een zijstraat moeten duwen... Toen onze mooie groene gevaarte erachter stond hadden we Ian en Jeanet voorgesteld om ze thuis af te zetten en de volgende dag de wegenwacht te bellen.. Mocht het nodig zijn, kon Daan met Ian de volgende dag terug naar de auto gaan om te wachten op de wegenwacht.. Het was al aan de late kant en Ian had al eerder op de avond 1,5 uur gewacht.. Uiteindelijk zijn Jeanet en Ian bij ons in de auto gestapt... Eenmaal bij hun thuis vroegen ze ons binnen.. Ze lieten hun huis zien en zeiden ineens dat we in hun logeerkamer mochten slapen.. We voelden ons een beetje bezwaard, maar ze stonden erop.. Ja en dan kunnen we geen nee zeggen... Daan en ik (Robin) hebben in een heerlijk twee persoonsbed geslapen.. Voor Denise hadden de schatten een bed in de woonkamer opgemaakt.. We hebben in de avond gezellig met ze gegeten en nog een pilsje gedronken.. Daan had zijn wekker al om half acht gezet.. Ze zijn samen naar het voertuig van Ian gereden en hebben op de wegenwacht gewacht.. Jeanet lag nog steeds lekker te slapen en Denise en ik hebben samen ontbeten.. Toen Jeanet eenmaal wakker was had ze boeken uit de kast gehaald om te laten zien wat mooie routes zijn om te rijden... Rond half tien waren Daan en Ian weer terug...
We hebben erna gedag gezegd en onze weg vervolgd.. Toen we eenmaal bij Katoomba, Blue Mountains, aankwamen zagen we mooie gebergtes en natuurlijk The Three Sisters... The Three Sisters zijn drie grote 'rots' gebergtes.. Voorheen waren het er zeven, maar ze weten niet hoe er vier zijn verdwenen...
We zijn erna richting Dural gereden en hebben er een overnachting gehad..
Vanuit Dural reden we naar Noora Heads... Daar hebben we ook een overnachting gedaan.. Het zijn wel afstanden die je hier aflegt.. Veel hadden we na The Blue Mountains niet gezien..Je moet keuzes maken, omdat we 23 dagen de camper hebben.. Van Sydney naar Cairns is in totaal ong 2700 km...
Na Noora Heads zijn we richting Port Macquarie gereden.. Daar hebben we een overnachting gedaan... Toen we er aankwamen zagen we dat de zee erg vervuild en donker van kleur was... Wij vroegen ons af hoe dat kwam... Een medewerker van de camping gaf aan dat er een aantal weken geleden overstromingen waren geweest ivm heftige regenval.. Zijn het geen bosbranden meer, komen de hevige regenbuien om de hoek kijken...
Beetje jammer... We wisten wel dat er een koala ziekenhuis was in Port Macquarie... Daar zijn we de volgende dag heen gegaan... Een medewerker van van de koala ziekenhuis gaf aan dat hun de enige koala ziekenhuis van de wereld waren.. Alle koala's die ziek, aangereden zijn of wat dan ook mankeren daar naartoe gaan.. Alles mensen die er werken zijn vrijwilligers.. Ik (Robin) moet toegeven, het waren wel schatjes.. Eentje blijft voor haar hele leven in het koala ziekenhuis, omdat ze is aangereden is en uit de boom is gevallen.. Ze mist hierdoor een been en oog.. Ze is dus niet in staat, als ze een jong of meerdere jongen krijgt, deze te beschermen...
Het heeft even geduurd, maar eindelijk is het eerste verhaaltje af.. We zijn al een stuk verder in Aussi, maar dat bewaar ik voor de volgende keer... ;-)

• 19 Maart 2013 - 13:19

Mamsie:

Halleekes you 3 Heeft wel lang geduurd voor jullie iets schrijven. Ben iedere keer nieuwsgierig. Maak wel veel foto,s., mis ze nu wel bij jullie verhaal. Lieve mensen zijn jullie al tegengekomen. Nu begin ik al aftetellen, vindt dat het nu wel lang genoeg is geweest. Je weet het Robin sta met de vliegemepper op Schiphol. Eerst een tik en dan knuffelen. (tatoogirl) Tot horens vergeet de foto,s niet xjes knuffels voor alle 3 kangeroomama goodday plus wombatdaddy

• 19 Maart 2013 - 17:56

Jolanda:

Jeetje, wat 'n verhaal weer. En wat 'n lieve mensen dat ze jullie zomaar in huis hebben genomen. Toch wel spannend om vreemde buitenlanders in je huis te laten en er ook nog te laten overnachten. Dat bewijst maar weer eens hoe lief en betrouwbaar jullie overkomen. En ik hoop dat je wel foto's hebt gemaakt van de koala's, stiekem ben ik daar al verliefd op sinds ik 'n knuffel van kennissen van m'n ouders zag toen ik 'n jaar of 4 was. Das lang geleden dus hahahaha. Heerlijk om jullie weer even "gezien" te hebben via skype. Hopelijk volgen er snel foto's en anders moet ik geduld hebben tot jullie thuis zijn.
    Geniet nog even (die 3 weken vliegen ook om) van jullie avontuur.