Los Angeles (VS) - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Robin Peeters - WaarBenJij.nu Los Angeles (VS) - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Robin Peeters - WaarBenJij.nu

Los Angeles (VS)

Blijf op de hoogte en volg Robin

07 November 2012 | Verenigde Staten, Los Angeles

Mijn eerste twee dagen zitten erop.

Eenmaal aangekomen op LAX airport (Amerikaanse tijd 18:00 uur en Nederlandse tijd 03:00 uur) heb ik de taxi genomen naar waar ik verblijf. Adventurer Hostel in Inglewood CA.
Eenmaal gearriveerd had ik natuurlijk al in het vliegtuig een uurtje of twee geslapen, aangezien ik al vroeg op was. Ik dacht lekker douchen rustig aan doen en dan lekker een tukkie doen. Ik zit in een dorm van vier, wel waar alleen meiden/vrouwen slapen. Ik heb bed nummer 4 ( ja ook daar hebben ze een systeem voor uitgevonden)
Eenmaal de deur open lag er inderdaad een meid lekker te maffen. Bed naast die meid was nog vrij. Ik mocht naar de achterste kamer lopen, waar 1 bed netjes opgedekt was en een bed waar zooi op lag. Ik keek naar de kast, naast het bed en zie een glitteroutfit, diverse hakken, tijgerkleren enz. Jonge meid zou je denken! ( komen we dadelijk op terug)
Ik lekker een douche gepakt, tandjes gepoetst en pyama aan. Helemaal gesetteld ja en dan komt de ellende. Ben over mijn slaap heen. Uiteindelijk toch nog anderhalf uur geslapen komt ineens mijn naaste bed buddy binnen. Een Amerikaanse vrouw, 44 jaar, zo zat als een toeter en ze heeft zelfs een snor. Stelt zich voor, dus ik heb me ook netjes voorgesteld. En wat doet die fijne vrouw om je op je gemak te stellen: Geeft aan dat haar blanke vriendin weg/kwijt is, dat er iets verder op iemand net neergeschoten is en dat daarom veel politie op de been is. Ja en dronken mensen spreken toch echt vaak de waarheid!!! Dat moet ik natuurlijk niet hebben op zo'n eerste dag, want mij was wel verteld dat LA een niet al te veilige thuishaven is (tenzij je op de goede plekken komt).. Uiteindelijk de hele nacht (in Nederland was het dag) niet kunnen slapen, dus lekker om 6 uur weer in de douche gestapt. Uiteindelijk heeft mijn andere kamergenoot ff gezegd dat mijn naaste bed buddy teveel drinkt en niet helemaal 100% is. Dus niet teveel van geloven.

De volgende dag lekker fris en fruitig opgestaan. Eens kijken wat ik kan doen. De baliemedewerksters waren heel erg behulpzaam (niet). Enige wat ze eruit konden brengen was: kijk maar op de site www.metro.net. (Zag het ff niet meer zitten na zo'n gekke bed buddy en niet behulpzame baliemedewerker. ) Uiteindelijk na 3x ragen wilde ze nog niet meekijken/helpen die luie Amerikanen, dus heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken en de manager even gevraagd of hij het netjes wilde uitleggen. Hij deed het ook nog. Door al dat gemeuk vond ik het te laat worden om zelf iets te doen, dus heb snel een Grand Tour LA geboekt. Wat gezellig denk ik wat jeugd te ontmoeten, zit er alleen ouwe meuk in. Het zit me ook niet mee. Uiteindelijk ben ik met een ouder echtpaar (uit Litouwen volgens mij één van Oost bloklanden) meegewaggeld. Tempo aanpassen en gaan zeggen we dan maar.
Heb de meeste bezienswaardigheden van LA gezien.
- Beverly Hills
- Rodeo Drive
- Farmers Market
- Hollywood
- Mann's Chinese theatre
- Walk of Fame
- Hollywood Sign
- Century City
- Avenue of the stars
- Sunset Strip
Ja rechtstreeks uit het boekje overgetypt.

Indien ik weer iets wijzer ben zet ik het er uiteraard weer op...

  • 07 November 2012 - 09:08

    Jolanda:

    Hé Robin, meid...wat 'n heerlijk begin van je reis..NOT. Maar ik weet zeker dat heb vanaf hier alleen maar beter wordt. Hou hoop en probeer te genieten....Dikke kus

  • 07 November 2012 - 09:20

    Marie-José Gadellaa:

    Hoi Robin,
    vele backpackers maken de eerst dagen mee wat jij nu meegemaakt hebt. Je bent moe, hebt slaap tekort en bent prikkelbaar door de vele vreemde indrukken die op je af komen. Als je over een paar weken zoiets meemaakt moet je er mee lachen maar dat kun je in het begin nog niet! Je zult zien dat vanaf nu alles beter gaat!
    Lieve groetjes, XXX

  • 07 November 2012 - 09:43

    John Peeters:

    Halleeee Robke,
    de eerste dagen in ieder geval overleeft ! Je hebt in ieder geval goed weer, dat is ook lekker.....
    We keep in touch.

    xxxx Daddy

  • 07 November 2012 - 10:29

    Diwi En Bollie:

    heej zusje

    hoe gaat het met je?
    met bollie en mij gaat het goed...
    we missen je heel erg nu al en we houden super veel van je

    ik heb net je verhaal gelezen, je maakt het wel gelijk mee zo heb jij weer,
    een zatte vrouw iemand geschoten en behulpzame baliemedewerkers,
    ik ben wel een beetje geschrokkken dus kijk alstublieft goed uit.

    maar zie ook dat je echt al wel wat hebt gezien,
    zal wel heeel mooi zijn.
    hoop snel wat foto's te zien en ook jou een keer te spreken,

    heeeeel veeel liefs en xxxxxxxxxxxxxx van diwi en bollie

    WE LOVE YOU VERY MUCHHHHHHHHHHHH

  • 07 November 2012 - 13:05

    Audrey:

    Hallo lief Probke van me, had al een berichtje verstuurd, ging natuurlijk weer niet goed. Blij dat je goed bent aangekomen. Lekker even wennen aan de Amerikanen. Goed van je dat je zo'n groepsreis hebt geboekt. Ben je geen Loubitonstore tegen gekomen Rodeo Drive haha. Ben benieuwd naar je volgende avontuur. Mieke zegt dat L.A zelf niet zoveel aan is. Daarintegen is Carmel en omliggende "dorpen" leuker. Zal vragen of ze jouw ook gaat mailen. Doe de vrouw met de snor de groeten,pas wel op misschien is het wel geen vrouw.(grapje). jippiejahee xxxjes mam

  • 07 November 2012 - 14:43

    Robin :

    Thx voor de berichtjes. Ik kijk wel uit en merk nu ook dat het beter gaat. Uiteindelijk kom ik er wel. Is ff de begin fase. Gisteren wel een leuke dag gehad. Vandaag is er weer een nieuwe dag. Ga dienstdoen LA. Moeders ik heb je winkel niet gevonden. Maar wel andere mooie zaken. Was echter onbetaalbaar voor mij. Xxx

  • 07 November 2012 - 15:17

    Nicole :

    Hey lieverd,

    Wat een verhaal, nu al.. Gelukkig ben je goed aangekomen, en heb ik je al even via de app gesproken.
    Kan jou weer overkomen zoiets ;) Het is allemaal een beetje wennen daar maar ik weet zeker dat het goed gaat komen! Jou kennende heb je je draai zo gevonden!! Nogmaals... KIJK GOED UIT!!! En GENIET van al het moois!! Dikke knuffel en ik ben nu al benieuwd naar je volgende verslag!!

    xxx!

  • 07 November 2012 - 20:22

    Suus:

    Hi Robin,

    Geen wonder dat je je zo verlaten voelde van de week, had echt met je te doen. Maar goed Robin kan alleen maar leuker worden toch. Na regen komt zonnenschijn toch. Toi Toi xxx

  • 08 November 2012 - 21:28

    Liesbeth Timmermans:

    Hoi Robin,

    Leuk je verslag !
    De Timmermansjes gaan je goed volgen!
    Het zal de eerste dagen wel wennen zijn, denk ik,maar jij als politieagente zal je vrouwtje wel kunnen staan.

    Heb je nog veel meegekregen van de president verkiezingen ?

    Robin, ga er met volle teug van genieten! ONCE IN A LIFE TIME !!

    Groetjes Liesbeth

  • 09 November 2012 - 02:12

    Robin:

    Hallo allemaal,

    bedankt voor de berichtjes. Inmiddels heb ik mijn draai gevonden gelukkig.
    Begin verliep niet helemaal vlekkeloos, maar dat was maar voor korte duur. Merk wel dat er hier weinig backpackers zitten. Er zitten best veel koppels of gezinnen. Maar ik vermaak me wel. Klets zo nu en dan met menig mens.
    En ik heb natuurlijk Wifi. Halleluja to the Wifi!

    Ik snel weer een verhaaltje plaatsen, want ik heb het een en ander alweer meegemaakt.

    Gr Robin

  • 09 November 2012 - 14:02

    Jeannie:

    Hallo Robin,
    Fijn dat je heelhuids bent aangekomen. Shokking start, maar dat maakt dat het inderdaad ook alleen maar beter kan gaan worden en dat blijkt ook al uit je latere reacties. Je gaat nog een mooie tijd tegemoet meid en er zullen zeker nog vele ontmoetingen gaan plaatsvinden (met of zonder snor) waar je wel met plezier aan terug kunt denken. Ga je ook nog naar de Everglades? Zo'n tocht in een airboat lijkt me heel leuk. Heel veel plezier en geniet er met volle teugen van. Xxx jeannie

  • 09 November 2012 - 20:25

    Annelies:

    Ha die Robin,
    de eerste dagen vielen niet mee, maar het komt allemaal goed zoals jij zelf altijd zegt.
    Je moet er effe inkomen, maar jij staat je "manneke" wel.
    Reken er maar op dat je heel veel bijzondere mensen gaat ontmoeten...
    Geniet er lekker van. Groetjes uit Riel.

  • 10 November 2012 - 08:32

    Cees Weerman:

    Hoi Robin

    Wat spannend al zo in het begin van je reis.
    Geniet er wel van en als je een paar nachtjes goed geslapen hebt kun je de hele wereld weer aan.
    Heel veel plezier en groetjes en een dikke X uit het miezerige Rijen

  • 10 November 2012 - 16:00

    Mick Timmermans:

    Ha Robin!

    Nice dat je een waarbenjij hebt aangemaakt, ik ga het zeker bijhouden! Ik zie dat je net als vele reizigers even in het diepe bent gegooid qua service e.d. Zal vast snel verandering in komen! Wel vervelend dat de mensen aan de zuip zijn daar..... Enfin, ik lees jou verhalen over een aantal weken wel weer als je de 24-uurs winkeltjes hebt ontdekt en een pas gearriveerde kamergenoot over jou zegt ''she's three sheets to the wind!(wasted)" Al zou een 44-jarige vrouw incl. een moustage naast m'n bedje mij ook geshockeerd hebben ;) Ik ben benieuwd naar de 'wijsheden' die je allemaal op gaat doen de komende tijd.

    ENJOY!!!

    Gr Mick

  • 10 November 2012 - 16:02

    Jessica Van De Ven:

    Ha die Robin!

    Je bent al vertrokken, jeetje wat dapper!
    Echt heel goed dat je dit doet.
    Ik geef je nog het emailadres van Elise in Nieuw-Zeeland, dat ik had beloofd.
    e.vandeven@woosh.co.nz
    Als je haar een mailtje stuurt dan kan je misschien wat afspreken!

    Hou je goed daar!

    Xjes

  • 10 November 2012 - 18:10

    Mama:

    Hoi mijn meissie. Leuk al die foto' s. ga je vandaag nog naar San Diego of ben je daar al geweest?. Krijgt de groetjes van Oma Diwi Bolleke. Diwi komt vlgde week om met jouw te skypen. Op mijn werk heb ik verteld dat je aan het reizen bent. Ze vinden het wel erg goed van jouw,dat jij dit allemaal durft. Heb gezegd dat je durf van moi hebt. (hihihi) Ben benieuwd, naar je volgende avontuur. go girl. xjes huggies van je engelenmoeder.Jippiejahee. xxxx

  • 11 November 2012 - 02:20

    Robin:

    Hoi allemaal,

    Ceeske en Annelies en de rest bedankt voor de lieve berichtjes..
    Mama: Ik ga morgen naar San Diego. Ik vertrek om 12:30 uur. Nederlandse tijd is dat 21:30uur.
    Ik heb een hostel geboekt Lucky D's. Of het iets is kom ik vanzelf achter.
    Laat maar even weten wanneer Diwi precies bij jullie is en de tijd. Kan ik daar rekening mee houden.
    Mick: over een paar weken zit ik in Frans Polynesie of Nieuw Zeeland. Zul je toch ff wat in moeten halen qua lezen. ( als ik het natuurlijk bij houdt.)
    Tante Jes: Ik ga je zus eens een mail sturen. Ontmoet ik haar ook eens. Je hoort van mij indien het contact is gemaakt. Ik moet wel je mail adres hebben. Dan kan ik je terug mailen.

    Houdoe.. xxx Robin

  • 11 November 2012 - 08:01

    Mams:

    Gdm lieverd. Zal morgen even vragen aan Diwi. Ze had wel iets geregeld,heb niet goed opgelet. Bollie had mij afgeleid. Moet vanmiddag werken. Ben 20.00 u weer thuis misschien kunnen we even skypen. Zie dat het niet lukt.(berichtje) je bent dan onderweg. Doe je voorzichtig love you mams.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Angeles

Robin

Volg de reis van Robin en Daan :-D

Actief sinds 03 Nov. 2012
Verslag gelezen: 2920
Totaal aantal bezoekers 46697

Voorgaande reizen:

05 November 2012 - 15 April 2013

Reisoverzicht

Landen bezocht: