San Diego VS - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Robin Peeters - WaarBenJij.nu San Diego VS - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Robin Peeters - WaarBenJij.nu

San Diego VS

Blijf op de hoogte en volg Robin

13 November 2012 | Verenigde Staten, San Diego

Op naar San Diego, vanuit LA, met de Amtrak trein. De trein zou om 12:30 uur (21:30 uur Nederlandse tijd) vertrekken. Echter vertrok ie een half uur later. Tevens zou de reis maar 2 uur duren. Dit werd echter 3.5 uur. Misschien vanwege de drukte. De trein stopte namelijk bij een aantal grote plaatsen.
Dag 1
Eenmaal aangekomen, gelijk naar het Trolly station gegaan. Ik ontmoette bij het Trolly station een jongen, welke uit Australië afkomstig is. Bleek, na wat kletsen, dat we hetzelfde hostel geboekt hadden. Dus zijn we samen op zoek gegaan naar ons hostel. De Trolly kwam niet exact langs ons hostel, dus moesten we een paar blokken eerder uitstappen en een stukje lopen. Toevallig stond daar een meid. Ik zag haar met een plattegrond in haar handen, waar de beschrijving van ons hostel opstond. Gevraagd of ze mee wilde lopen en dit wilde ze. Eenmaal bij het hostel was het alweer donker. Het hostel ligt boven een pub en op dat moment werd er een football game gespeeld. Lekker druk en luidruchtig. Eenmaal het hostel binnen heb ik ingecheckt ben naar mijn slaapvertrek gegaan. Ik zag ik dat er al een meid binnen was. Na wat gepraat te hebben bleek dat ze uit Duitsland kwam. Kort erop kwam dat meisje binnen, welke eerder met ons meegelopen was naar het hostel. Gezellig, die sliep ook op de kamer waar ik sliep. Na een beetje gecommuniceerd te hebben met haar, bleek dat ze uit Taiwan komt en 28 jaar is.. Ze zag er in ieder geval niet uit als iemand van 28 eerder 18.. Wel een aardige meid en zijn uiteindelijk samen Thais gaan eten.
Dag 2
De volgende ochtend alweer vroeg uit de veren om het een en ander te gaan bezichtigen. Het vervoer lijkt in veel opzichtigen op dat van LA. Dus ik kwam zelf al een aardig eind. Ik zag dat er veel Amerikanen met Mexicaanse achtergrond rondliepen. Natuurlijk niet gek, aangezien het vlakbij de Mexicaanse grens ligt. Ik wilde de dag gebruiken om naar Coronado te gaan. Dat is een eiland, welke tegenover San Diego ligt. De trolly ging daar niet heen, dus ben ik naar het busstation gegaan. Ik ben een paar keer verkeerd gestuurd door Amerikanen, maar kwam er uiteindelijk achter welke bus ik moest hebben. Dus hoppaa die bus in en gaan. Coronado is een eiland waar men heengaat om te winkelen, wandelen of stranden te bezoeken. Het is een mooi eiland en ik kreeg de indruk dat er alleen rijke mensen ( of iig welgesteld waren) woonden. Gezien de inrichting, schone straten en de grote mooie huizen. Tevens waren er weinig Amerikaanse Mexicanen te vinden. Ik beb lekker naar het strand geweest en wat rond gewandeld. Je kon ook vanaf het Coronado eiland een mooie foto van de Skyline van San Diego maken. Dit natuurlijk ook gedaan.
Na Coronado ben ik richting Old Town San Diego gegaan. Dat is een leuk plaatsje waar de Mexicaanse invloeden naar voren worden gehaald. Alles is in Mexicaanse stijl ingeircht en je had er leuke winkels en restaurantjes. Daar een beetje rond gekeken/bezichtigd.
Dag 3
Ik heb gekeken of er bussen/treinen richting Las Vegas gaan. Er is een optie. Ik zou eerst weer met de trein terug naar LA moeten, daarna vanuit LA met de bus naar Las Vegas. Dat zou in totaal 11 uur duren. Voor een vliegticket betaal je het dubbele maar daarentegen is de vliegtijd maar 1 uur en 15 min. Misschien niet wat een doorsnee backpacker zou doen, want de meeste (als ik het hier zo hoor en waar ik mee heb gepraat) willen alleen het goedkoopste. Nou ik ben geen doorsnee backpacker, dus ik kan me wel iets meer veroorloven. Ik heb dus een vliegticket naar Las Vegas geboekt op het vliegveld van San Diego zelf.
Ik ben daarna naar Balboa Park gegaan. Bij het Balboa park ligt het Balboa Zoo. Uiteindelijk heb ik er toch voor gekozen om niet daar naartoe te gaan. Ik had er weinig zin in en ik ben een paar weken geleden nog naar de Beekse Bergen geweest ;-D. Dus ik heb in het park gewandeld. Er zijn daar veel gebouwen in Mexicaanse stijl te zien. Je hebt er diverse tuinen waar je onder andere kan luieren in het gras en even bij kunt komen van het wandelen.
Na het het Balboa park ben ik naar het Horton Plaza gegaan. Hehe eindelijk een Plaza waar je normale winkels hebt. Ik zag een Victoria's Secret winkel en ben er natuurlijk even naar binnen gelopen. Ik moest nog een bikini hebben en hoopte er daar een te kunnen vinden. Eenmaal binnen stond ik toch wel even te koekeloeren naar de maten. De meeste maten waren volgens mij alleen maar voor Anorexia patiënten. Zoals de meeste van jullie mij kennen/weten heb ik niet bepaald een maatje XS. Uiteindelijk toch een bikini gevonden. Een mooie roze. Die was er nog in de grootste maat die ze hadden :-S. Ik heb in ieder geval mijn mooie roze Victoria Secret bikini.

Dit was weer een samenvatting van wat ik in het, nu nog, zonnige San Diego heb gezien.

  • 14 November 2012 - 08:30

    Jolanda:

    Ik dacht dat ze in Amerika allemaal zo dik waren?? Ben wel benieuwd naar je bikini :)
    xxx
    Jolanda

  • 14 November 2012 - 10:31

    John:

    Hoi Robin.

    Ik heb met plezier je eerste reisverslagen gelezen. Los Angeles ben ik zelf wel eens geweest. Leuk om dan een aantal dingen weer terug te zien op jouw foto's die ik toen ook heb gezien. Geniet ervan. Groet John

  • 14 November 2012 - 12:39

    Daddy:

    Ha Robke,

    Als ik de foto's zie is het niet echt tobben op je reis. Ziet er allemaal goed uit. Laat wel elke dag even wat weten middels een whatsappje want anders is mama ongerust.....

    xxxxxxxxxxxxx Daddy

  • 14 November 2012 - 20:50

    Marlou:

    Hi lief,

    Leuk om je verhalen zo te lezen. Geniet van je reis en hopelijk spreek ik je snel weer. En daddy ;) ik kom binnenkort wel ff langs om te kleppen.
    Xx

  • 14 November 2012 - 21:14

    Mamsie:

    Hoi lieverd, ziet er goed uit. Alles is zo clean. Leuk verhaaltje. Wel elke dag wat van je laten horen muts. Was een beetje ongerust.Vandaag gewerkt,weer iemand ontslag genomen. nr 14. Was een beetje ervanaf vandaag. Net met Farideh gewandeld, lekker was dat. Knap ik weer van op, maar goed niks aan te doen. Goed dat je met het vliegtuig gaat naar Las Vegas. Niet stiekem trouwen he.(joke)Neem je voor mamsie een foto GOLDEN NUGGET? Oja Pawnshop, als je die kunt vinden. Nou tot gauw horens dan maar weer. xjesmamsie jippijahee

  • 15 November 2012 - 00:04

    Jet:

    Super leuk om allemaal te lezen! En de foto's zijn ook heel tof om te zien.
    Lekker van genieten en ben nu al benieuwd naar t volgende stukje.
    Leuk om je vandaag ff op de camera te zien! tot snel en we appen.

    Kus Jettie (ook van Marco en de kiddies)

  • 15 November 2012 - 00:04

    Jet:

    Super leuk om allemaal te lezen! En de foto's zijn ook heel tof om te zien.
    Lekker van genieten en ben nu al benieuwd naar t volgende stukje.
    Leuk om je vandaag ff op de camera te zien! tot snel en we appen.

    Kus Jettie (ook van Marco en de kiddies)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Diego

Robin

Volg de reis van Robin en Daan :-D

Actief sinds 03 Nov. 2012
Verslag gelezen: 4149
Totaal aantal bezoekers 46698

Voorgaande reizen:

05 November 2012 - 15 April 2013

Reisoverzicht

Landen bezocht: