San Diego VS (part 2) - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Robin Peeters - WaarBenJij.nu San Diego VS (part 2) - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Robin Peeters - WaarBenJij.nu

San Diego VS (part 2)

Blijf op de hoogte en volg Robin

16 November 2012 | Verenigde Staten, San Diego

Dag 4 ben ik naar Sea World geweest. Ik ben op tijd vertrokken omdat het een uur reistijd in beslag zou nemen. Ik ben eerst met de Trolly richting Old Town San Diego gegaan, vervolgens ben ik met de bus richting Seaworld gegaan. De meeste reistijd heeft hem in het wachten op de bus, richting Seaworld, gezeten. Ik was daar om 09:00 uur, want in de folder stond namelijk dat het park om 09:00 uur open ging. Echter bij aankomst bleek dat het 10:00 uur open ging. Kon niets anders doen dan dat uurtje uit te moeten gaan zitten in de zon!
Bij het binnengaan kreeg je een kaart van het park, met daarop tijdstippen van shows en openingen van bepaalde attracties. Het eerste wat me opviel is dat alles al in kerstsfeer was. Er stond een grote kerstboom bij de entree en er waren al allerlei kerstversieringen aangebracht. Gezien het warme weer (26 graden) en de zon op mijn toren kreeg ik geen kerstgevoel. Enfin... Ik ben naar 3 shows geweest. De eerste show betreft Clyde and Seamore's spooky adventure. Ging over (hoe kan het ook anders aangezien alles in kerstsfeer was) de vermissing van Santa's kinderwensenlijst. Dit werd door twee zeeleeuwen en een otter gespeeld. Dit wel onder begeleiding van twee vrouwelijke trainsters. De otter jatte de kinderwensenlijst en de zeeleeuwen hadden die uiteindelijk terug gevonden. Leuk opgezet en knap hoe ze die beesten bepaalde dingen hebben aangeleerd gekregen.
De tweede show was Blue Horizons. Die Amerikanen weten wel hoe ze een show moeten weggeven. Gave show. Hier kwamen dolfijnen, griend dieren (pilot whales), div roofvogels en acrobaten in voor. Iedereen liet zijn kunsten zien. De eerste 7 treden van de tribune kon je op eigen risico betreden. Wat bleek, als je daar zou zitten, zou de kans groot zijn om nat te worden. De pilot whales kregen namenlijk opdracht om het publiek nat te maken. Dat gebeurde ook.
De derde show was One Ocean at Shamu Stadium. Ook weer een te gekke show. Hierin waren een aantal orka's te zien, met hun trainers uiteraard. Orka's lieten, diverse kunsten zien. Ook in deze show mochten de orka's het publiek nat maken. Orka's komen met hun postuur wel een stukje verder als de pilot whales, dus het eigen risico was tot trede 12. Het was mooi om te zien hoe die orka's salto's boven het water maakte en op commando andere kunsten lieten zien. Ow en wat betreft het nat worden, nou het publiek werd inderdaad wel nat en niet te zuinig ook. Als je nat wilde worden, moest je een bepaald gebaar maken wat orka's als commando zien. Een bepaald groepje bleef doorgaan met het geven van die commando, dus heel het publiek reageerde natuurlijk enthousiast op ze. Dat groepje was naderhand ook klets en klets nat.
Ik ben tussen de shows door, door het park gelopen en heb natuurlijk een aantal attracties gepakt. Er waren verschillende aquariums waar je vissoorten, waaronder haaien kon bezichtigen. Erg leuk om te zien. Je mocht zelfs bij bepaalde attracties dolfijnen en de pijlstaartroggen aanraken. Ik had niet verwacht dat de pijlstaartrog zo glibberig was.
Was een geslaagde dag. Het was ook rustig in het park dus je kon alles rustig doorlopen. Als je in San Diego bent is dit een absolute aanrader!
Dag 5
Ik ben naar Fashion Valley geweest. Ook daar waren leuke normale winkels. Ik heb wat kleren gekocht, die ik nu of later in mijn reis kan gebruiken. Het is daar winkel in en winkel uit.. Gewoon alles op het gemakske.. Hoef tenslotte voorlopig toch nog niet terug naar huis.
Nadat ik klaar was met shoppen ben ik naar Little Italy geweest. Daar waren heeeeel veeeeel pizza/pasta tentjes. Het rook in ieder geval allemaal goed. Ook waren er verschillende koffie tentjes met een achterplaats welke ingericht waren, zoals in Italié natuurlijk. Zag er gezellig en knus uit. Ik kwam daar een italiaans winkeltje tegen en ik zag daar stokbrood en ciabattabroden liggen. Aangezien ik tot nu toe nog geen verse/harde broden was tegengekomen heb ik er gelijk maar een meegenomen. Jammie!
Dag 6 en tevens de laatste dag in San Diego
Ik heb voornamelijk gewandeld. Doe momenteel niet veel anders. Ik ben richting Seaport Village gelopen. Daar heb je de Navy Pier. Er liggen verschillende schepen waaronder de USS MIDWAY. Dat is een schip welke als museum gebruikt wordt. Dat schip is tijdens de tweede wereld oorlog gebruikt. Ik zag dat er een aantal vliegtuigen op het dek stonden. Mooi groot schip, maar voelde me niet geroepen om erin/op te lopen. Ik ben erna doorgegaan richting Petco Park. Dat is het honkbalstadion van de San Diego Padres. Ben op het veld er tegenover gaan zitten en jaja ik had gewoon WiFi. Dus natuurlijk ff de ipod gepakt en op het internet gezeten. Heerlijk op het gras in de zon.
Nadat ik klaar was daarmee ben ik richiting Gaslamp Quater gelopen. Dit ligt vlakbij het hostel waar ik nu nog in verblijf. In dit gebied zijn vele restaurantjes, winkels en pubs gevestigd. Ik was er al eerder een paar keer doorgelopen, zonder in de gaten te hebben dat dit een van de high lights was..

Morgen vlieg ik naar Las Vegas. Ik ben echt benieuwd hoe het daar is.
Het volgende bericht is vanuit (het bruisende) Las Vegas.

  • 17 November 2012 - 05:51

    Hanne:

    wow robin, indrukwekkende foto's met die dieren, met name de orka's zijn toch machtige dieren om te zien!

  • 17 November 2012 - 11:03

    Mamsie:

    gdm lieverd. Kei leuke de foto"s. Lekkere temp. Hier is het ijskoud. Bollie vindt de tunnel met de haaien apart. Kreeg niet uitgelegd dat je daar doorheen kunt lopen. Wil ze ook doen. Snapte het vliegdekschip niet. Zoveel mogelijk als het kon uitgelegd. toen was madam weer afgeleid, weg was ze. Als ik je foto''s zie vind ik het zo frapant ,dat het zo schoon is op de straten.,kunnen ze hier nog wat van leren. Schildpad vinden Bollie en ik zo grappig, orka''s vind ze niet zo leuk.,dolfijnen weer wel. Heb gisterenavond feest werk gehad. Onze kraam (Wanda) was kei druk. Sommige kwamen wel 4x terug. Veel complimenten gehad. Na afloop hebben mensen zelfs wat over was(soto) mee naar huis genomen. Dus dat was een succes geweest. De koks waren zelfs helemaal verbaasd. Dus dat betekende voor ons heel wat. Nu lieverd tot de volgen x maar weer. Veel liefs van mamsie en heel veel knuffels van ons Bolleke xxjes mamsie jippiyahee.

  • 18 November 2012 - 12:47

    Daddy:

    Ha Robke,

    We zitten hier weer lekker in de regen met 8 graden....Bollie gaat vandaag met Diwi naar de intocht van Sinterklaas. Wij houden het lekker rustig. Jij zult je niet vervelen ! xxxx Daddy

  • 18 November 2012 - 13:27

    Mamsie:

    gdm lieverd. Blij dat je weer goed bent aangekomen. Paps heeft wel 1 berichtje paar x verstuurd. Geef jij straks je tijd door, hebben klok met jouw tijd erop. Ga een gokje wagen, moet je toch doen als je in Las Vegas bent. Hoor je misschien straks wel op skyp. Go girl xjes mamasie jippiyahee

  • 19 November 2012 - 08:53

    Jolanda:

    Wauw!! Waanzinnige foto's, echt super...en wat een heerlijk weer ...zucht.
    Lekker genieten!
    xxx

  • 19 November 2012 - 13:10

    Roos:

    Hoi Robin,

    Goed om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt. De foto's zijn ook erg super. Have fun.

    X Roos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Diego

Robin

Volg de reis van Robin en Daan :-D

Actief sinds 03 Nov. 2012
Verslag gelezen: 932
Totaal aantal bezoekers 46696

Voorgaande reizen:

05 November 2012 - 15 April 2013

Reisoverzicht

Landen bezocht: