Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Robin Peeters - WaarBenJij.nu Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Robin Peeters - WaarBenJij.nu

Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Robin

21 November 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

Dag 1 in Las Vegas. Eenmaal geland in Las Vegas ben ik richting de bus stations gegaan. Ik had al via het internet uitgezocht hoe ik bij mijn hostel moest komen. Ik moest eerst bus 109 nemen en dan overstappen op het transit station om vervolgens de SDX bus te nemen. De SDX bus reed ook dwars door de bekende Strip heen. Eenmaal bij het hostel, ingecheckt ben ik richting mijn kamer gegaan. Ik had geboekt voor een dorm van 6 (vrouwen). Op de kamer zag ik een bed waar diverse spullen op lagen. Ik zag een boek op het bed liggen, dus ik natuurlijk even uit nieuwsgierigheid kijken in welke taal het was. Zou ik in ieder geval te weten komen uit welk lang ze kwam.. Het was engels en er stond op Holy Bible... Dus er verscheen wel even een glimlach op mijn gezicht.. Ja die zijn er natuurlijk ook op deze wereld.. Enfin.. Ik wilde nog wat zien, dus ben ik voordat het donker werd met de Deuce bus, dat is een van de twee bussen die over de Strip rijdt, richting de beroemde hotels/casino's gegaan. Ik stond op een gegeven moment in de bus naast een man en die stonk me een partij naar de alcohol.. Het was drie uur.. Denk je dat dat misschien een van de weinige zal zijn... Nou echt niet.. Ik heb een rondje met de bus gedaan, zodat ik een beetje wist hoe ik ergens moest komen.. Langerzamerhand begon het donker te worden, waardoor je ineens een andere soort Vegas zag.. Eenmaal donker natuurlijk wat foto's geschoten en van de mensen massa genoten.
Dag 2
Ik ben weer naar de Strip gegaan met de bus, maar dit keer naar de Freemont Street. Dit is het gedeelte in het noorden.. De andere bekende hotels, van nu, liggen in het zuiden.. Eenmaal in Freemont street zag ik al wat mensen op de vroege ochtend gokken.. Even rond gewandeld en een paar foto's geschoten.. Ik merkte wel dat dit het wat oudere gedeelte is.. De inrichting van de hotels op Freemont, vergeleken met die op de Strip in het zuiden staan (Venetian of Bellagio) is een beetje ouderwets.. Maar toch wel leuk om het gezien te hebben.
Ik ben daarna terug gegaan naar het zuiden en ben richting de Fashion Show mall gegaan.. Is een groot winkelcentrum met zowel de dure merken als de normale (betaalbare) merken..
Nadat ik dat ook weer bezichtigd had ben ik richting Mandalay Bay Hotel gegaan.. Eenmaal binnen, natuurlijk een casino maar ook diverse restaurants.. Ik ben daarnaartoe gegaan omdat er in het Hotel een Shark Reef Aquarium is.. Je kon er verschillende soorten haaien bezichtigen.. Mooi opgezet en past makkelijk in zo'n groot hotel..
Toen was het ineens donker en ben ik richting de Stratosphere toren, hoort bij het Stratosphere hotel, gelopen. Op de toren heb je viewpoint, welke over Las Vegas uitkijkt.. Eenmaal boven had je een heel mooi zicht op de Strip. zowel de noord als de zuidzijde.
Dag 3
Weer de strip gezien.. In plaats van de bus te nemen alles gelopen.. Om een doel voor ogen te hebben ben ik richting het beroemde WELCOME TO LAS VEGAS bord gelopen.. Ik merkte wel dat je hier eigenlijk maar vier dingen kunt doen.. Gokken, tours boeken, winkelen of shows bezoeken.. Oftewel je moet gewoon veel geld uitgeven wil je iets doen.. In de avonduren begint men uit zijn schulp te komen.. Uiteindelijk in de avonduren een gokje gewaagd.. Leverde alleen niets op.. Ik moest inleveren.. (Potjandorie).. De opa naast mij had meer geluk.. Wat leuk is zijn de verschillende soorten mensen die je daar ziet..Zowel jong als oud, maar ook van die aparte figuren ( dat vind ik dan).. Een man heeft een bril op, maar geen glazen erin.. Dan wordt een bril echt als accessoire gebruikt of een man met acrylnagels.. Gewoon een normale uitziende man die dan nepnagels op heeft..Uhm.. Ja oke dan maar.. Tevens in mijn hostel zie ik voornamelijk oudere mannen, welke alleen reizen.. Nu is er wel gezegd tegen mij gezegd dat het geen zomertijd is en het nu nog rustig is.. Dat er daarom weinig backpackers hier momenteel verblijven..
Dag 4
Trip geboekt naar de Grand Canyon.. Met iets meer uitgeven kon je er een heli vlucht bij krijgen.. Dat ook maar gedaan.. Om 05:00 uur werd ik opgehaald met de bus.. Daarna werd je gedropt op een parkeerplaats buiten de Strip en daarmee ging je de tour doen.. Ik heb een gezin ontmoet welke uit Melbourne komen.. Aardige mensen, maar die hadden volgens mij, gezien hun lichaamsgeuren, een paar borrels de avond ervoor op.. Dat verklaarde een hoop, want ze sliepen alle 4 tijdens de rit.. En twee van de vier miste zelfs de Hoover Dam.. Daar begon namelijk de trip mee.. De Hoover Dam.. Mooie boogdam, dus even een paar foto's geschoten.. Daarna vervolgde de 2,5 uur durende trip richting de Grand Canyon.. Eenmaal daar moest ik me wegen en mijn ID laten zien.. Eenmaal gecontroleerd hoppatee die heli in.. Ik moest met vier andere personen in de heli.. Ik mocht met twee andere op de heenweg voorin de heli zitten.. Super leuke ervaring en wat een mooi uitzicht heb je dan over de Grand Canyon.. De heli landde ook nog in de Grand Canyon zelf en we hadden 20 minuten de tijd om mooie foto's te maken.. Een stel (zoon en moeder) afkomstig uit Canada waren zo aardig om een paar foto's van mij en de Grand Canyon, met mijn toestel, te maken.. Hele aardige mensen.. Beetje mee staan te buurten.. De zoon had zijn moeder Las Vegas cadeau voor haar verjaardag gegeven.. Ik dacht gelijk, gezien het kostenplaatje, lieve zoon!!!
Na de heli vlucht ben ik nog naar twee viewpoints geweest.. Bij een van de viewpoints kreeg je een maaltijd.. Kip, aardappelpuree, wat groentes en als toetje een muffin.. Beetje droge meuk, maar ja gewoon eten, wat water erbij drinken en wegspoelen die handel.. (Uiteindelijk niet alles opgegeten) ..Dit heb ik overigens samen met het Australisch gezin genuttigd.. Daarna wat foto's gemaakt en gekletst met de moeder.. Toevallig is zij ook politieagent en werkzaam in Melbourne.. Voornamelijk ging het over de reis en de politie.. Nice! Terwijl wij op een bankje, in de zon met als uitzicht de Grand Canyon, kwam er een Aziatische vrouw, met haar dezelfde maaltijd die ik ook had, bij ons aanschuiven.. De maaltijd bleef even staan, totdat we ineens een thermoskan tevoorschijn zagen komen, deze werd leeg gooit en vervolgens werd zomaar die hele maaltijd erin duwt.. Daar stonden wij toch even raar van te kijken.. Natuurlijk konden we het niet laten en moesten er nogal hard om lachen.. We zagen eerst de kip in de thermoskan verdwijnen, daarna de aardappelpuree met jus, vervolgens de groentes en als toetje werd de muffin er zowat ingepusht.. Ja waarschijnlijk krijgt ze thuis niet zoiets overheerlijks :-S...
Eenmaal terug in de bus deed de airconditioning het niet naar behoren, dus iedereen bevroor zowat.. Onderweg moesten we een overstap maken naar een andere bus.. Goed geregeld..
Dag 5 en tevens de laatste dag
Heel rustig aangedaan.. Wasje gedraaid en ben daarna richting de shoppingmalls geweest.. Je had namenlijk een Las Vegas Outlet Centre.. Hier waren ook winkels, welke betaalbaar waren of die kortingen hadden.. Waar ik nog geen foto van had was het "welkom Las Vegas" bord tijdens de avonduren.. Natuurlijk dat ook nog even gedaan..
Wat ik al eerder vernoemd had. Las Vegas is een leuke stad.. je kunt er alleen niet veel doen buiten gokken, tours boeken, winkelen of naar shows gaan.. Bepaalde tours zijn nogal aan de dure kant en de bekende shows daar betaal je aardig wat voor.. Voor mij is daarom ook die 4 dagen meer dan genoeg geweest.. Het was een leuke ervaring.. Vooral de soort mensen die je daar ziet..

Ik vertrek morgen naar San Francisco, dus daar gaat mijn volgende verslag over..

Mijn reisplannen zijn een beetje aangepast.. Ik blijf een maand in Amerika ipv 2 maanden.. Ik ga dus vervroegd naar Frans Polynesïë.. De maand die ik er bij Amerika aftrek komt er bij Nieuw Zeeland bij.. Dit omdat mijn lieve vriendje (Daan) heeft kunnen regelen per 1 januari zich bij mij aan te kunnen sluiten.. Dus ik ga twee maanden Nieuw Zeeland doen ipv 1 maand.. Ik ben ontzettend blij dat Daan eerder naar mij toe kan komen.. Kunnen we samen genieten van de reis...

• 22 November 2012 - 08:41

Jolanda:

Hé Robin, ziet er allemaal strak uit, wist trouwens niet dat ze daar ook 'n eifeltoren heben haahaha.
    Ik mis alleen de foto's van de Grand Canyon :(
    Goede reis naar San Francisco!!
    groetjes
    Jan en Jolanda

• 22 November 2012 - 11:16

Maarten En Linda:

Ha Robke!
    Even een berichtje uit het zonnige maar frisse Zevenaar, the Netherlands! ;)
    Leuk om je verslagen steeds te lezen, maar het werd nu even tijd voor een teken van leven van onze kant
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt én dat je vent en jij elkaar eerder kunnen treffen in Nieuw Zeeland.
    Hier alles goed, de kleine schopt steeds meer in de rondte om, voornamelijk mij, eraan t herinneren dat hij/zij steeds groter en sterker wordt (alsof die buik dat nog niet had verraden, haha)!
    Volgende week vrijdag hebben we een 3D/4D-echo, ik mail je nog wel een fotootje van de aanstaande telg :)

Nou meid, groeten van ons,
    geniet van je reis!
    Maarten en Lin

• 22 November 2012 - 19:37

Robin Peeters:

Hallo allemaal,

Hij pakt op het verslag zelf de laatste vier foto's van de Grand Canyon niet.. Je moet daarvoor links boven op de link foto's drukken.. Dan krijg je alle foto's te zien die ik erop heb gezet..Zie kopje Las Vegas voor alle foto's..

To Linda en Maarten:
    Dat die klein van jullie maar flink groeit.. Ben blij dat alles goed gaat.. Ja Linda je wordt inderdaad dikker, maarja wat wilde met een extra mensje in je buik.. Dan mag het natuurlijk ook..
    Ik zie de 3D foto wel via de mail verschijnen..

Xxx

• 22 November 2012 - 23:00

Jolanda:

Wauw.....echt super!! Prachtige foto's....in het echt zal het nog mooier zijn .... zucht

xxxx
    GRTZ
    Prinsenbeek

PS
    Gefeliciteerd met je moedertje!

• 24 November 2012 - 11:36

Mamsi:

Gdm Probke. Was rustige verjaardag, maar jubileum was het kei druk. Stond er zelf versteld van. Oma was ook zeer onder de indruk. Veel gehad kadobonnen bloemen mooie lijst met geweldige tekst over de de bejaarde mens. Petra had Marleen gemaild over moi, dus stond ze in in keer voor mij. Had het eerst nog niet door,was nog allemaal onder de indruk van andere dingen.,dus in eenkeer hoop gegil van mijn kant,vond het helemaal geweldig,dat ze er was. Bollie knalrode wangen heeft zich uitstekend vermaakt. Ze was helemaal vergeten om naarde toilet te gaan dus natte broek. Papa liep op mooie collega af, Ingrid vond hij natuurlijk weer geweldig. Ome Henk had zijn nieuwe vriendin bij, dus moest braaf blijven zitten. (aardige tante,maar had weinig tijd om met CHARLOTTE te praten.) . Diwi had het erg naar haar zin geloof ik? Ze had veel praatjes,leuke manier. Jeanette stond ook inkeer voor mij, vond ik ook heel lief dat ze er ook was. Had ik bijna iedereen ommeheen, behalve mijn klein Probke. haha. Wanda en Harrie waren er natuurlijk ook. De toespraken, was blij dat dat achter de rug was,vindt ik niks,klef gedoe.Maar toch wel weer leuk,je hoort dan toch dat je gewaardeerd wordt. Moest wel lachen, over mij zeiden ze ook je hoort Audrey niet ziet ze niet maar je ruikt ze. Dus ik gelijk naar mijn oksels ruiken, zaal lag weer dubbel natuurlijk, bedoelde ze over mijn kook kunsten.Was een hele leuke middag,wel vermoeiend. Met oma nog even naar haar nicht gelopen,maar daar ging het niet zo goed mee. Oma wist er zelf geen raad mee geloof ik. Was wel wat verdrietig om te zien. Maar goed ook dat is life. Daarna de bullen ingeladen en naar huis om te eten kom maar niet van die soto af. Dat hebben we dus gegeten. Marleen Wanda Harrie Ome Henk Charlot Diwi Bolleke. Was een leuke afsluiting, van de dag nog lekker nagekletst. Kadobonnen geteld enz. Kan lekker gaan shoppen. Moet wachten op papa om de foto,s te bekijken snap natuurlijk kopje niet om alle foto,s te bekijken. Tot skyp xjes go girl Jippiyahee mamsie

• 24 November 2012 - 11:43

Mamsi Nog Even:

Lieverd mpet vnmg werken, daarna ga ik naar de film Twilight met jouw Daan en Denise, Morgen ook werken, ben dan pas om 20.00 thuis. Als je tijd hebt kunnen we dan skypen.? kusjes mamie

• 24 November 2012 - 18:19

Robin:

Hoi mamski, zullen we om negen uur afspreken..? Het is dan bij mij twaalf uur.. Ik zoek dan wel een cafe op, want het internet in de Hostel is uitgevallen.. Moet tot maandag wachten, dan doet ie het weer (zeggen ze).. Xxx Spreek ik je morgen.. Ik heb je ook een prive facebook bericht gestuurd.. xx

• 27 November 2012 - 00:13

Jolanda:

Hé Robin, ik mis je riesverslagen :(.....tis al weer bijna 6 dagen geleden dat je wat op deze site hebt geplaatst. Ik heb je nog wel gezien (met 'n plastick bot in m'n bek) maar das toch anders.
    Laat je snel weer wat van je horen?

Jolanda

• 27 November 2012 - 02:21

Robin:

Nou Jolanda het mag gezegd worden.. Wat bende toch een heerlijk wijf..!!! Nou ik heb sinds vandaag pas WiFi op de kamer.. Ik zet morgen mijn San Francisco verhaal erop.. Heb je weer wat leesmateriaal..
    Kus

• 27 November 2012 - 18:34

Jolanda:

Pff, wat duurt dat toch lang......Moet ik nu echt tot morgen wachten? Ist daar 'n beetje lekker weer?
    Hier ist fucking koud, volgens mij wordt het winter brrr......

• 28 November 2012 - 23:27

Imara:

Hey Robin ! Super leuk om je verhalen te lezen , ben benieuwd naar alle verhalen die nog komen gaan. Heel veel plezier daar en geniet ervan ! X Imara