Nieuw Zeeland (part 3) - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Robin Peeters - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland (part 3) - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Robin Peeters - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland (part 3)

Blijf op de hoogte en volg Robin

05 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Paihia

Nieuw Zeeland part 3

Na een busreis van 2.5 uur, ben ik heelhuids aangekomen in Auckland.. Ik ben weer naar het Base Hostel gegaan.. Ik heb er eerder geslapen en ik vond het een fijn hostel.. Ik had daar om een female dorm gevraagd.. Toen ik de kamer binnenliep zag ik een paar kerels liggen.. Toch maar weer even naar beneden gelopen om te vragen waarom ze me geen female dorm heeft gegeven, terwijl ik er wel om gevraagd had.. Na de 3e begreep ze eindelijk dat ik een vrouwenkamer wilde hebben.. Nadat ik alles op mijn kamer gelegd, heb ik contact gelegd met Milanne.. Dat is een Nederlandse meid die ik in Bay Of Islands heb ontmoet.. Ze verblijft ook in hetzelfde hostel en we gaan de komende dagen gezellig met elkaar optrekken.. Daan komt op 1 januari en Milanne haar ouders komen op 2 januari.. We gaan met zijn tweeën nieuwjaar vieren.. Aangezien het nog middag was en de winkels open waren, zijn we gaan winkelen.. Helaas is hier geen H&m of Zara, maar er waren wel wat leuke winkeltjes waar je iets kon kopen.. Ik ben uiteindelijk geslaagd.. Ik heb een korte broek en wat shirtjes gehaald.. Ik vond dat het onderhand eens tijd werd om mijn garderobe eens te vernieuwen.. In de avond heeft Milanne voor ons gekookt..
De volgende dag zijn Milanne en ik naar Davonport gegaan.. We hebben de ferry vanuit Auckland genomen.. Eenmaal daar aangekomen zijn we door Davonport zelf gelopen.. Uiteindelijk kwamen we in een straat uit, waar de winkeltjes en restaurants gevestigd zaten.. Zag er gezellig en knus uit.. Tevens begon de zon door te komen en dat maakt natuurlijk ook een heleboel goed.. We zijn wat gaan eten bij café Sierra.. Het was een gezellig en knus cafeetje.. Na een hapje te hebben gegeten zijn we naar Mt Victoria gegaan.. Vanaf daar heb je een prachtig uitzicht over Auckland zelf.. Waarom hebben ze de Skytower als ze Mountains hebben??? Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu pas een beetje met zelf koken begin.. Iedereen koopt hier in de supermarkt zijn eten… Ik kocht het of pakte iets simpels, waarvoor ik niet in de keuken hoefde te zijn.. Milanne gaf aan dat ze veelal zelf kookt.. Dan is het natuurlijker gezelliger om samen te koken ipv iets te halen..
Toen was het alweer weekend.. Wat hebben, Milanne en ik, gedaan.. We zijn naar de Art Gallery Market.. De zon scheen en het was lekker weer, dus we hebben bij de supermarkt een stokbrood, drinken en Guacamole gehaald.. Zijn in het parkje gaan zitten en hebben lekker gegeten en gekletst..
Milanne heeft, voor een paar dagen, bij een gezin in Auckland gezeten.. Die hebben Milanne natuurlijk wat tips meegegeven.. Zo zou de hele straat Franklin Rd, met kerst, versierd moeten zijn met kerstverlichting.. Blijkbaar gaan Nieuw Zeelanders daar heen om het te bezichtigen.. Wij gewacht totdat het wat donkerder werd.. Eenmaal aangekomen was het verre van wat we hadden verwacht.. Er waren wel een aantal woningen die leuk versiert waren, maar bij lange na niet alles.. Dus ik maakte een opmerking dat ze dan eens naar het Tilburgse Broekhoven moeten komen.. (Uitgelegd aan Milanne wat voor soort woonwijk dat is) Daar kan Franklin Rd niet tegen op.. Daar zullen Nieuw Zeelanders van opkijken..!
We zijn ook even bij Mission Bay gaan kijken.. Dat is een strand 15 min van het centrum af.. Het weer was alleen niet zo heel goed.. (bewolkt en af toe een beetje regen) We hebben lekker rustig aan de dag voortgezet..
OUDJAARSDAG! Ik moet zeggen dat ik het zo niet ervaar.. Het is warm en de zon heeft de hele dag geschenen.. (Wat erg zeg!!!) Milanne en ik zijn lekker uit eten geweest bij een Italiaans restaurantje aan de haven.. Moesten 30 minuutjes wachten op een plekje, maar dat vonden we beide niet erg.. Na het eten zijn we nog ergens iets gaan drinken aan de haven.. Daar vlakbij in de haven heb je een gedeelte waar je een mooi uitzicht over Auckland hebt.. Daar zijn we naartoe gelopen.. Eenmaal aangekomen zat het er helemaal vol mensen.. Wij hebben toch nog ergens een plekje kunnen bemachtigen.. Het ging er wel een beetje anders aan toe dan in Nederland.. Er werd niet afgeteld, maar het vuurwerk werd, ineens toen het twaalf uur was, van de Skytower afgestoken.. Het was mooi om te zien, alleen naar 5 minuten was het vuurwerk alweer op.. (Haha)..
Toen was de dag daar.. 1 Januari. De dag dat ik Daan vliegveld ging halen.. Het wederzien was natuurlijk SUPER!!! Bij aankomst van ons hostel heeft Daan zich eerst even opgefrist.. Milanne en ik hadden al wat boodschapjes gedaan, zodat in de avond konden gaan picknicken in het Albert Park..
De volgende dag hebben we Milanne een knuffel gegeven en een fijne reis gewenst.. Haar ouders kwamen namelijk diezelfde avond..
De volgende dag heb ik Daan Auckland laten zien.. We hebben onze spullen gehaald voor ons avontuur in Nieuw Zeeland.. Tevens is de auto gereed en klaar voor vertrek! We vertrekken morgen richting het noorden.. Ik ( Robin) ben er al geweest, maar ik wil graag dat Daan ook bepaalde stukken ziet.. Ons avontuur samen kan gaan beginnen!!!
Geniet van de foto’s en het volgende verslag volgt..

  • 05 Januari 2013 - 14:48

    Jolanda:

    Hehehehe...eindelijk!!! Stukje info wist ik natuurlijk al....maar nu ook foto's van m'n kind!! Heb inmiddels begrepen dat jullie de grotten al gezien hebben. Ik probeer nav jouw info steeds op te zoeken waar jullie zitten zodat ik 'n beeld krijg. En uh...Daan..ik heb m'n abonnement verlengd (gewoon online in 3 min :) ) en krijg nu ook een iphone4!! Dus kunnen we ook facetimen hahahaha
    LoveU en heel veel knuffels van pa en mij!!!!

  • 05 Januari 2013 - 14:50

    Jolanda:

    Ow jah, er schijnt 'n enorme brand te woeden in Tasmanië...omdat het mn in Australië al 'n poosje boven de 40 graden is geweest maar daar zullen jullie in het Noorden van Nieuw Zeeland wel niet veel van mee krijgen neem ik aan.

    xxx

  • 05 Januari 2013 - 21:52

    Mamsie:

    Hoi Robke en Daan. Ben zo blij dat Daan bij jouw is slaap wat relexer Leuk verslag Milannie lijkt me wel een lief meisje . En als de newzealander kerstverlichting willen zien moeten ze inderdaad naar noord of broekhoven gaan dan weten ze pas echt wat kerstversiering is. Ben wat grieperig al lang niet meer gehad. Gisteren ook voor het eerst sinds jaren ziek naar huis gegaan dat is ook niks voor je moeder,voelde me ook heel erg schuldig,kon echt niet meer.,maar ook dat gaat gelukkig over. Volgende week zaterdag gaan we naar tante Jes nieuwe huis kijken. Heb het op foto ,s gezien, is wel 10x ons huisje. Heb al gezegd dat ze voor mij de rode loper moet uitleggen mw Kardashian komt eraan hahaha. Heb Elise ook nog gezien vandaag, die vond het heel erg leuk dat je bij haar langs was geweest. Nu zijn wij aan de be urt zei ze. Ga wel met tante Jes heb ik gezegd. Veel plezier samen en pas goed op. Denk nog aan zo,n zendertje voor noodsigalen xjes masie papsie.

  • 06 Januari 2013 - 20:08

    Mamsie:

    Goodmurning schattebouten goed geslapen. Had de foto,s nog niet gezien. Je kunt wel zien dat Daan helemaal blij is om bij jouw te zijn. Leuk vinden wij dat. Alleen dat gekus hoeft niet. (grapje) Nu zullen we jullie wel vaker op foto.s zien. Als ik jullie in een shirtje zie lopen wordt ik toch wel heel jaloers,wil ik ook. Ga zo naar bed Hawai 5 O kijken . gisteravond beet ik op een snoepje wat denk je ondergebit in tweeen. Heb nu reserve in voel me net zo.n pirhanja. Op mijn werk heb ik niet veel gepraat, dachten dat ik boos was. Heb ze het verteld lagen helemaal in een deuk. Heb heel de ochtend plus middag hun grappen aan moeten horen. Kon ook niet goed lachen daar rekende ze natuurlijk op,dat het eruit zou vallen.mooi niet. Nou dat was het dan weer voor vandaag xjes zielige mamsie

  • 11 Januari 2013 - 14:58

    Nicole Den Boer:

    Lieve Robke en Daan,

    Nogmaals gelukkig nieuwjaar!
    Lekker genieten samen!! Foto,s zijn super!!

    dikke knuffel!

  • 12 Januari 2013 - 11:42

    Patrice:

    Hee Robin en Daan,

    Hoe is het daar??? elkaar nog niet beu?
    Hier alles nog rustig en kalm...

    Liefs Patrice

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Paihia

Robin

Volg de reis van Robin en Daan :-D

Actief sinds 03 Nov. 2012
Verslag gelezen: 546
Totaal aantal bezoekers 46646

Voorgaande reizen:

05 November 2012 - 15 April 2013

Reisoverzicht

Landen bezocht: