Nieuw Zeeland (part 2) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Robin Peeters - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland (part 2) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Robin Peeters - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland (part 2)

Blijf op de hoogte en volg Robin

27 December 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw Zeeland Part 2

De heenreis naar Paihia was goed verlopen. Ik heb 4 uur in de bus ernaartoe gezeten.. Eenmaal aangekomen scheen de zon en het was lekker warm.. Het eerste wat ik heb gedaan was, bij een informatiepunt, een dagtrip naar Cape Reinga boeken.. Dit is ook deels de reden waarom ik naar Paihia ben gegaan.. Cape Reinga is het meest noordelijke puntje van Nieuw Zeeland.. De Tasman Sea en de Pacific Ocean komen hier samen.. Ik ben daarna naar mijn hostel gelopen en heb ingecheckt. Ik heb daarna even rond gaan gekeken.. Erg groot is het allemaal niet.. Je hebt een lange strand (hoofdstraat) en die heeft ongeveer 5 zijstraten.. Als je de straat uitloopt waar ik zit heb je een mooi uitzicht over de zee, wat onbewoonde eilandjes en het strand.. Ik heb wat boodschapjes gedaan en ben vervolgens terug naar mijn hostel gegaan..
De volgende dag ben ik naar Cape Reinga geweest. Dit deed ik met AWESOME tours.. Ik ben langs diverse “attracties” geweest.. Begon met het bezichtigen van Puketi Kauri Forest.. Zijn 2000 jaar oude bomen.. Waren grote dikke bomen.. Die hebben we niet op Nederlandse bodem.. Daarna werd een kleine stop gehouden om even je lunch en wat te drinken te kopen.. De bus zou namelijk in een ruk door rijden naar the 90 Mile beach.. Eenmaal daar reed de bus over het strand richting een plaats waar men foto’s kon maken en eventueel een klein wandelingetje kon maken.. Daarna zijn we richting een zandberg gegaan, waar iedereen kon sand surfing.. Van een 85 meter hoge zandberg afgaan, met surfboard, is fijner dan er helemaal er naartoe klimmen.. Wat was dat vermoeiend zeg.. Maar goed je moet er wat voor overhebben.. Dus ik heb het twee keer gedaan en ben daarna wat foto’s gaan schieten.. Het was wel erg leuk om te doen.. Heerlijk dat zand happen..
Erna zijn we richting een strand gegaan waar men een duik of douche kon nemen.. Het strand heet Taputaputa Bay.. (Ik heb de folder naast me liggen, want anders was ik er echt niet meer opgekomen)
Daar zijn we 45 minuten gebleven.. Ik had al wat verschillende mensen ontmoet in de bus.. Er waren zelfs 5 Nederlanders.. Daar natuurlijk even mee zitten buurten.. Een meid kwam uit Eindhoven en de rest kwam uit het Noorden.. Na wat zon, zee en strand gezien te hebben, zijn we naar Cape Reinga geweest.. Hier kruist de Pacific Ocean en de Tasman Sea.. Ook zou dit een vertrekplaats zijn van de geesten naar hun thuisland.. Het uitzicht was prachtig.. Je ziet dat twee zeeën samenkomen..(moet je op de foto’s bekijken, kan het niet goed uitleggen..)
Daarna kon men Fish en Chips bestellen, welke bij Mangonui opgehaald werd.. Blijkbaar moet het bekend zijn… Ik ken het helemaal niet.. Nu wel inmiddels… Ik had alleen chips besteld.. Ik moet toegeven de patatekes waren wel lekker..
Aan het einde van de dag had die meid uit Eindhoven zo’n verbrand voorhoofd, dat het ging opzwellen. Ze was zo overstuur dat ze het even niet meer wist.. Ze stond bij mij, op dat moment, met tranen in haar ogen.. Ik heb gezegd dat ze toch even naar een dokter of ziekenhuis moest gaan en dat we de bus chauffeur het zouden laten regelen.. Ik ben met haar naar de bus chauffeur gelopen en die heeft geregeld dat ze naar het ziekenhuis kon.. Goh toch een goede daad verricht die dag!
Na het avondeten heb ik nog even een wandeling gemaakt met twee Chinese meiden en een Zwitserse meid die bij mij op de kamer liggen..
Aangezien er een storm is geweest op Fiji en de naweeën nu deze kant op zijn gekomen, wordt het de komende dagen slecht weer..
Tijdens het opstaan zag ik inderdaad geen zon meer.. Helaas!! Het miezerde een beetje, maar dat weerhield me er niet van om iets te gaan doen.. Ben eerst het stadje Paihia zelf eens gaan bekijken dat had ik nog niet gedaan.. Veel souvenirs winkeltjes.. Daarnaast nog een boekenwinkel en wat winkels waar je sieraden kunt kopen.. Ik ben daarna langs het strand richting Waitangi gelopen.. Ik wilde eigenlijk naar de Haruru Falls, dat is een waterval vlakbij Pahia.. Je moest deze via een “track” (pad) nemen.. Voordat ik er was, was het al 14:00 uur.. Ik las op het bord dat het vanaf de track nog 2.5 uur lopen was.. Als je er was moest je hetzelfde pad terug lopen.. Dat is ook 2.5 uur.. Dus in totaal 5 uur lopen heen en terug en daarbij moest ik nog eens 45 minuten extra erbij rekenen, om terug te gaan naar het hostel.. Ik vond dat een beetje laat, dus ik heb maar een half uur het pad gevolgd en ben weer terug gegaan.. Ik heb in ieder geval mooie stukken natuur gezien en als ik er misschien nog terugkom weet ik waar ik moet zijn..
In de avond is het flink gaan regenen..
Toen ik wakker werd regende het nog steeds..
De volgende dag wilde ik nog een wandeling gaan maken en naar Russel gaan.. Russel is een stadje, waar je mooie looproutes hebt.. Tevens staan er diverse oude gebouwtjes en is het in de stijl van vroeger behouden.. Gezien de regen, kon ik niet veel doen. Ik ben eerst rustig mijn rugzak in gaan pakken en heb mijn kleren gewassen. Het was namelijk ook mijn laatste dag in Bay of Islands. Ik wilde eigenlijk niet de hele dag in het hostel zitten, dus nadat de regen wat minder was geworden ben ik richting het minuscuul stadje gelopen.. Ik wilde eigenlijk een ander boek kopen, want ik had het boek wat ik eerder had gekocht al uit.. Ik kon echter geen goed boek vinden.. Als ik in Auckland ben ga ik wel naar het boekwinkeltje waar ik eerder ben geweest.. Ik heb erna een poncho gekocht, omdat ik toch graag naar Russel wilde.. Ik heb namelijk geen regenjas bij me, omdat Daan mijn windstopper mee zou nemen als hij naar Auckland komt.. Dat ik er ruim 2,5 week te vroeg ben en maar een paar dagen regen heb gehad, vind ik het niet nodig om een regenjas te kopen.. Nadat ik een, oh zo, mooie witte poncho had gekocht, ben ik met het veerbootje richting Russel gegaan.. Het regende nog steeds, maar met vol goede moed ben ik er naartoe gegaan.. Op de boot zat toevallig een Nederlands stel. Even mee gekletst.. Ze zijn voor 4 weken hier en hebben een camper gehuurd, waarmee ze lekker kunnen rond rijden in Nieuw Zeeland.. Na een wiebelig boottochtje van 20 minuten, kwam ik eindelijk aan in Russel.. Het ziet er inderdaad ouderwets uit.. Vanwege de regen en de bewolking ziet alles er natuurlijk minder mooi uit, dan wanneer de zon schijnt.. Ik heb even rondgelopen en wilde eigenlijk daar een wandelroute pakken, maar gezien de regen heb ik dat toch maar niet gedaan.. Ik ben wat winkeltjes ingegaan en heb uiteindelijk ergens fish and chips gegeten.. Veel foto’s heb ik niet gemaakt, want ik wilde niet dat mijn camera het zou gaan begeven.. Ik heb er exact 4 gemaakt, vanaf de haven.. In principe ziet het er allemaal een beetje hetzelfde uit als Paihia.. Het is alleen nog kleiner.. Daarna wilde ik de boot weer terugpakken en toen kwam ik het Nederlands stel weer tegen.. We hebben gekletst totdat we terug waren in Paihia..
Ik moest de volgende dag om tien uur uitchecken, alleen omdat het eerste kerstdag was kon het pas om half elf.. Ik ben gewoon om tien uur al naar receptie gelopen en gelukkig was de receptie open.. Na uitgecheckt te hebben had ik nog wat tijd over, voordat de bus naar Whangarei kwam.. Bij de haven zelf heb je internet, dus ik heb voornamelijk mijn tijd volgemaakt door te skype en internetten.. Ja je moet wat doen.. ( Lekker informatief!!! )
Toen ik eenmaal in Whangarei was aangekomen, moest ik nog een stukje lopen richting het hostel.. En ja hoor na een stuk te hebben gelopen, met die backpack, zag ik dat ik een heuvel op moest.. Ik had net nieuwe shampoo, douche crème, gezichtsproducten en ruim een halve liter fles nivea lotion gehaald.. Nou dan merk ik toch wel dat mijn backpack een stuk zwaarder aanvoelt.. Veel kleren heb ik niet, dus dat maakt het verschil niet.. Eenmaal die heuvel opgelopen had ik het toch aardig aan een de warme kant… Ik kon niet gelijk een sleutel krijgen, want de receptie was van 12u tot 17u gesloten.. Ik was er om 15u dus moest nog twee uurtjes wachten…Nadat ik de sleutel kreeg gaf de receptioniste aan dat ze voor iedereen in het hostel en kerstdiner had gemaakt.. Ik mocht ook aanschuiven.. Dat heb uiteraard niet aan me voorbij laten gaan.. Veel mensen zitten er in het hostel niet.. Er zitten hier Duitsers, Engelse, Canadezen en een Nederlands stel.. Ja toch ben ik stiekem al wel wat Nederlanders tegengekomen in deze korte tijd.. Is wel fijn, want dan kun je eens in de eigen taal spreken.. Na het diner ben ik lekker gaan douchen, heb ik wat geïnternet en op skype gezeten..
De reden waarom ik naar Whangarei ben gegaan, was eigenlijk om de Abby Caves te zien.. Het is 5 km lopen, vanaf het hostel.. De receptioniste gaf aan dat ik dat beter niet kon doen.. Mmmm… Aangezien het de laatste dagen heeft geregend, kan het glad zijn of er kunnen overstromingen in de grot voorkomen… Beetje jammer, want daarom was ik juist gekomen.. Ik kom ik hoogstwaarschijnlijk toch wel terug met Daan, want er zijn toch plekken hier die hij gewoon gezien moet hebben.. Dan pakken we de Abby Caves maar gelijk mee..
Ik slaap in een stapelbed en onder mij lag een meid goed te stinken.. Ze had die dag een flinke wandeling gemaakt, welke enige inspanning had gekost.. Toen ik haar binnen zag komen, vond ik haar al naar zweet ruiken.. Is die muts zonder te douchen haar bed ingekropen… Daarbij komt ook nog eens dat ze snurkt en bij elke uitademing maakt ze een piepend geluid.. Ik heb dus toch maar even het raam opengezet en het duurde even voordat ik kon slapen.. Ik had met name moeite om aan de geur te wennen.. Ze ligt nu in de kamer naast mij, want ze had maar voor een dag geboekt en ze besloot uiteindelijk een dag langer te blijven..
Wat heb ik dus gedaan hier in Whangarei.. Naast het opsnuiven van die heerlijke zweetlucht, uhm niet veel.. Het was nog steeds bewolkt en af en toe regende het.. Ik ben naar het informatie knooppunt, welke in het centrum gelegen is, gelopen.. Daar gaf men aan dat de shopping malls open waren.. Het is namelijk Boxing Day.. Dat is een SALE dag.. Alles is in de uitverkoop.. Ik dacht dan ga ik lekker kleren kopen.. Jij hebt hier twee centrums waar je kunt winkelen.. Ik ben eerst naar een shopping center gelopen die het verst weg was.. Eenmaal daar zag ik dat het voornamelijk winkels waren waar je campingspullen, technische snufjes en speelgoed kon halen.. Met andere woorden alles behalve kledingzaken.. Dat is nou even pech.. Maar enfin.. Ik ben toch een paar winkels binnen geweest om te kijken of ik iets voor mezelf kon vinden.. En ja hoor… Ik heb een stijltang gekocht.. Voor de helft van de prijs.. Verder kon ik daar niet echt iets voor mezelf vinden.. Veel kan ik toch niet meenemen.. Ik heb wat boodschapjes gedaan en ben even terug gelopen naar het hostel.. Weer die berg op.. Word je ook niet vrolijk van.. Nadat ik wat gegeten had en mijn boodschapjes had gedropt, ben ik naar het andere centrum gelopen.. Eenmaal daar zag het er een stuk beter uit.. Toen ik beter keek viel het erg tegen.. Veel winkels voor oudere dames en er waren misschien 3 winkels waar de jeugd kon shoppen.. Ik ben daar niet geslaagd.. Ik ben daarna rondgewandeld… Al gauw begon het weer te regenen.. Uiteindelijk ben ik terug gegaan naar het hostel.. Daar nog even met een tweetal meiden gekletst..
Ongeveer op 20 minuten loopafstand van het hostel, heb je een stuk bos waar je in kan lopen en glowworms (insectenlarven) kan zien.. Het moet natuurlijk wel donker zijn, anders zie je ze niet.. Ik ben samen, rond kwart over tien in de avond, met twee Canadese meiden richting dat bos gelopen.. Na ongeveer een 4 minuten in het bos te hebben gelopen zagen we op de bomen en rotsen blauwe lichtpuntjes.. Zag er echt heel mooi uit.. Degene die ik heb gezien waren alleen wel heel erg klein.. Er is mij uitgelegd dat het komt omdat het nog mini larven zijn.. Als ze eenmaal volwassen zijn, dan zijn de lichtpuntjes groter.. We hebben een kwartier, in het donkere bos, de glowworms zitten bewonderen.. Super mooi..
Ik ben de 27ste van december alweer terug in Auckland.. Ik heb hier ook met een Nederlandse meid afgesproken, welke ik eerder in Paihia heb ontmoet.. We gaan samen nieuwjaar vieren.. Ben benieuwd.. Blijkbaar mag je hier in Auckland zelf geen vuurwerk afsteken.. Waarom dat zo is, is voor ons nog onduidelijk.. Ik had al een voorstel gedaan om richting de haven te gaan.. Daar een fles champagne of iets open te trekken met wat lekkere hapjes erbij… Vanaf de haven heb je een mooi uitzicht op Auckland.. We hopen beide op een mooie vuurwerk show..

  • 27 December 2012 - 11:40

    Robin Peeters:

    Hallo allemaal,

    Ik zet de foto's er morgen op.. Ik ben nu te moe om ze erop te zetten.. Het verslag staat er in ieder geval op.. Veel lees plezier.. Xxx

  • 27 December 2012 - 12:53

    Marie-José:

    Wat een verhaal weer! Leuk om te lezen.
    Wij wensen jou een gezellige jaarwisseling, zal wel heel apart zijn zo ver van huis, maar....geniet ervan!
    Als je weer thuis bent is alles weer héél snel gewoon,
    xxx.

  • 27 December 2012 - 16:52

    Jolanda:

    Hé Robin, fijn om weer iets van je te horen. M'n zusje is vandaag ook vertrokken met haar man. Ze zijn naar Israël en Jordanië voor 14 dagen. Ook niet thuis met de jaarwisseling dus...net als Daan die dan in het vliegtuig op weg naar jou is. Jan en ik zijn vandaag 28 jaar getrouwd. We wilde eigenlijk 'n dagje Antwerpen doen maar de weervoorspellingen zijn hier ook beroert...regen/regen/regen en regen :(
    Dus maar even Breda in geweest, heerlijk geluncht en 2 nieuwe boeken gekocht. We kijken weer uit naar je volgende stukje en natuurlijk naar de foto's!

    Liefs van ons xxx

  • 28 December 2012 - 11:42

    Mamsie:

    Kei mooie foto's,wordt jaloers.(positief hoor) en je staat weer eindelijk op een foto. Ik kan daar rustig shoppen als ik er ooit kom winkel voor "oudere dames" Heb je ook foto,s gemaakt van de glowworms. Robke hoor je vanavond , moet nu gauw boodschappen doen voor dat ik weer an die arbeid mag xjes love you, mamsie

  • 28 December 2012 - 16:37

    Nicole Den Boer:

    Heeey schattie,

    Was weer erg leuk om je verhaal te lezen! En de foto,s zijn ook super! Hoop dat je een leuke jaar wisseling hebt en dan is het eindelijk genieten met jou liefste! dikke kus mop!!

  • 31 December 2012 - 17:05

    Suus:

    Bijna is je grote schat er reis wordt alleen maar leuker geniet ervan Robin mooier kun je het nieuwe jaar toch niet ingaan xxxx

  • 03 Januari 2013 - 19:33

    Jolanda:

    Hé Robin, wanneer komt er weer 'n stukje info van je? Volgens mij heb je genoeg meegemaakt in de laatste week! En foto's ..... ik wil foto's zien van Nieuw Zeeland...en m'n kind natuurlijk :)
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Robin

Volg de reis van Robin en Daan :-D

Actief sinds 03 Nov. 2012
Verslag gelezen: 648
Totaal aantal bezoekers 46694

Voorgaande reizen:

05 November 2012 - 15 April 2013

Reisoverzicht

Landen bezocht: