Nieuw Zeeland (part 1) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Robin Peeters - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland (part 1) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Robin Peeters - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland (part 1)

Blijf op de hoogte en volg Robin

20 December 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw Zeeland

Ik denk dat ik niet in dagen ga typen, aangezien ik hier enige tijd ga verblijven. Ik zet er gewoon op wat ik de afgelopen dagen heb gedaan en gezien. Aankomst in Auckland was erg fijn. De zon scheen en het was warmer dan ik had verwacht. Met de express shuttle bus ben ik richting mijn hostel gegaan. Beetje rondgewandeld in Auckland, sim kaartje gekocht (Nieuw Zeelands nummer) en wat te eten gehaald. Daarna terug op mijn kamer begon er een meid tegen mij te praten, waarvan ik een vermoeden had dat ze Nederlands was.. Dat klopte ook. Eefje is haar naam , woont in st. Oedenrode en studeert in Tilburg. Blijft er nog een week om vervolgens voor 3 weken naar Sydney te gaan om daar kerst en oud en nieuw met een vriendin te vieren. Ik heb ondertussen Elise (zus van mijn peet tante) gebeld. Zij woont al een aantal jaren in Auckland en via wat mailtjes ,op en neer, wist ze dat ik ook daar naartoe zou komen. Ik was er echter 2.5 week eerder dan verwacht, daar had ze niet op gerekend. Haar mobiel nam ze niet op, maar toen ik belde op haar thuisnummer nam haar man op. Hij gaf aan dat ze in Queen Street, vlakbij het hostel waar ik zit, moest zijn om te dansen. Dus ik heb haar daar opgewacht. Toen ik ineens voor haar neus stond keek ze even verbaasd.. Ja ik ben een stuk eerder aangekomen dan gepland.. Buiten dat ben ik natuurlijk erg gegroeid, want ik was pas een paar jaar toen ze me voor het laatst gezien had.. We hebben iets gedronken en ze nodigde me uit voor een weekend bij hun, in hun tweede huis in Tairua, te verblijven. Uiteraard sla ik dat niet af.. Elise moest dansen en ik ben terug gegaan naar het hostel.. De volgende dag ben ik met Eefje naar het Albert park gelopen. Daar hebben we even gezeten en ik we zijn erna ergens gaan lunchen.. Aangezien ik om 14:00 uur op een plek had afgesproken met Chris (man van Elise), om samen naar Elise haar werk (geeft les op een school) te gaan, moest ik op tijd mijn spullen halen.. Vanuit haar school gingen we naar Tairua.. Ik had met Chris bij de Brittomart (busstation./treinstation)afgesproken.. Chris was er op tijd.. Snel kennis gemaakt en zijn vervolgens richting de school van Elise gegaan.. Elise was op tijd klaar en na een rit van 2 uur kwamen we aan in Tairua.. Het huis staat op een berg, ongeveer 2 km van het stadje en heeft een mooi uitzicht op de zee. Ik slaap in het gastenverblijf.. Het was 17:00 uur toen we eraan kwamen. Elise en ik zijn naar de supermarkt geweest om boodschappen te doen. Daarna is het avond eten gemaakt en ik ben kort erna naar bed gegaan.
Ik merkte wel hoe verder je van Auckland was, hoe minder het druk werd.. Je ziet niet meer zoveel auto’s rijden en je begint dan, het echte, Nieuw Zeeland te zien.. Mooie gebergte en mooie stukken natuur..
Volgende dag heb ik een ontbijtje voor mezelf gemaakt en ben erna met Elise naar de bibliotheek gegaan. Daar kun je internetten.. Na wat gekletst te hebben met Daan, zijn Elise en ik een wandeling rondom de berg gaan maken.. Was af en toe een beetje aan de steile kant, maar het uitzicht was dan ook erg mooi. Toen we eenmaal een flinke ronde hadden gelopen, ben ik gaan lunchen met Elise en zijn vervolgens naar Hot Water Beach gegaan.. Als het eb is kun je daar in een bepaald stuk een kuil graven, waardoor er warm water uit de grond komt. Daar moet je dan inzitten. Bij aankomst was het ontzettend druk en was er haast geen plek. Ik zei al dat ik hier waarschijnlijk toch nog terug kom met Daan.. Ik weet in ieder geval waar het is.. We zijn erna naar Hahei gegaan en hebben daar even in de zee gezwommen, wat eigenlijk best aan de frisse kant was. Tijdens het opdrogen in de heerlijke zon, voelde we ineens iets op ons vallen.. Het vliegt in de licht en gebruikt heel de wereld als “restroom”.. Ja, er had een vogel op ons gepoept.. Natuurlijk even gelachen en zijn daarop gegaan.. Tussendoor nog even snel een lekkere ijsco gehaald, voordat we ons weg vervolgde naar huis..
Laatste dag zijn Elise ik en Chris een wandeling gaan maken.. Chris liet me een zeemansgraf zien.. We zijn in de middag terug naar Auckland gereden en ik heb nog een dag bij Eilsa geslapen..
Mijn plan was om met de Kiwi Experience richting Paihia te gaan. Ik had dit een dag van te voren geboekt. Ik moest alleen wachten op een reactie. Nadat ik was vertrokken bij Elise, had ik nog steeds geen mail , van Kiwi Experience, terug gehad.. Daarom ben ik maar naar het hoofdkantoor gelopen. Die gaven aan dat de bus al weg was en de volgende bus donderdag zou vertrekken. Aangezien ik Auckland nog niet gezien had, ben ik een paar dagen in Auckland gebleven.
Wat heb ik in Auckland gedaan.. Ik ben richting de haven gelopen en in de tussentijd heb ik ook wat informatie over Nieuw Zeeland ingewonnen. Daan en ik moeten we wel weten hoe het hier in Nieuw Zeeland allemaal werkt. Ik heb ook al Warehouse gevonden waar ik onze slaapgerei kan halen.. Ik heb nog een dag met Eefje afgesproken. Meid die ik eerder had ontmoet. Lekker wat gekletst, gewandeld en ergens iets gedronken. Daarna afscheid van haar genomen, want ze is afgelopen woensdag naar Sydney vertrokken.
Ik ben naar Mount Eden gegaan.. Dat is een van de vulkanen in Auckland.. Vanaf Mount Eden heb je een prachtig uitzicht over Auckland.. Ik ben daarna met de bus weer terug richting het centrum gegaan.. Ik ben naar het St. Patrick’s Cathedral gelopen.. Ik ben naar binnen gegaan en heb daar een kaarsje opgestoken.. Als je aan een kant van de kerk eruit loopt heb je daar een hofje waar je kunt gaan zitten.. Heb even the lonely planet tevoorschijn gehaald om te kijken wat er zoal te doen is.. Je hebt hier in Auckland diverse parken. Ik zag dat er ook een Victoriapark was.. Ik ben daar naartoe gelopen.. Het was eigenlijk een groot grasveld met wat banken eromheen.. Niet veel soeps. Dan is de Warande in Tilburg nog aantrekkelijker.. Albert park is daarentegen een gezelliger park om te zien.. Daar staan meer bankjes en is er meer decoratie.. Ik ben daarna nog wat boodschapjes gaan doen en vervolgens naar mijn hostel gegaan..
De laatste dag in Auckland, voordat ik er even een weekje ertussenuit ga naar Paihia en Whangarei...(klinkt net of ik alleen maar aan het werk ben) Ik heb namelijk nog anderhalve week voordat Daan komt.. Ik ga dan liever nog even ergens heen, anders moet ik nog anderhalve week in Auckland blijven..
Ik heb weer flink gewandeld .. Ben eerst naar het Museum van Auckland gegaan.. Daarvoor moet je door Domain Auckland ( dat is een park).. Daar ook even doorheen gewandeld.. Het museum was leuk om te zien.. Ging voornamelijk, hoe kan het ook anders, over de Maori en over Nieuw Zeeland…Niet alles sprak mij aan.. Daarna ben ik richting Newmarket gelopen.. Deze wijk is bekend, omdat je daar leuke barretjes, eettentjes en een winkelstraat hebt.. Nadat ik dat had gezien ben ik richting Parnell gelopen.. Parnell is de oudste wijk.. Dat was ook wel terug te zien aan de woningen daar.. Hele leuke, mooie, ouderwetse nette woningen.. Tevens had je er leuke hofjes waar je iets kan eten of drinken.. Ik ben daar ook een boekenwinkel tegengekomen.. Eindelijk, want die kon ik maar niet vinden.. Ik heb een engels boek gekocht.. The secret lifes of Emma.. Ik ben benieuwd.. Toen ik de achterkant van het boek las, leek het me wel wat.. Ben erna wat boodschapjes gaan doen en terug gegaan naar mijn hostel..
Ik ben nu nog in totaal een weekje weg, naar Paihia en Whangarei.. Daarna ben ik weer terug in Auckland om op Daan te wachten en alvast wat spullen te kopen die, Daan en ik, voor onze trip nodig hebben..


  • 20 December 2012 - 07:37

    Robin Peeters:

    Ik heb de foto's van LA en San Diego eraf gehaald.. Ik kan namelijk maar 150 foto's uploaden en ik zat al aan dat aantal.. Indien ik dus geen foto's meer kan uploaden haal ik eerdere foto's eraf...Enjoy!!!

  • 20 December 2012 - 13:13

    Marie-José:

    Fijn dat je het naar je zin hebt.
    Groetjes.

  • 20 December 2012 - 18:45

    Jolanda:

    Uhmmm, begin, geloof ik, 'n beetje jaloers te worden....volgens mij moet ik toch maar eens de moed verzamelen om zo'n verre reis te maken. Nieuw Zeeland kende ik al van m'n zusje, maar nu ik jouw verhaal en foto's zie....begint het toch wel te kriebelen. Het lijkt me wel iets om iig voor 'n maand, minimaal, naar toe te gaan. Fijn dat je het nu beter naar je zin hebt en lekker af kunt tellen todat ons manneke naar je toe komt.

    Liefs van ons
    xxx

  • 20 December 2012 - 20:43

    Masie:

    Hallo my black Pearl nou ja halve niet waar kwart. (haha) Mooie foto" s. Papa wil er ook wel naar toe heb ik geluk! Eerst maar Indonesie proberen. Blij dat het je weer een beetje naar je zin hebt. Nog even, dan is Daan er ook. Heb hem vandaag nog gezien bij oma. Is zeer ongeduldig. Net zoals jij. Hoor je gauw op sky. Dangeldoodle xjes mamasie papsie

  • 22 December 2012 - 20:35

    Jolanda:

    Hé Robin, al kiwi's gespot?? Ow nee....zijn nacht dieren natuurlijk :(
    Jammer dat je nu nog maar 1x per week iets op deze site zet. Ik hoor natuurlijk wel 't een en ander van Daan....maar die is straks ook weg :(
    Kun je niet via FB dingen posten?

    xxx
    Groetjes van ons

  • 23 December 2012 - 04:11

    Robin:

    Ik ga mijn best doen.. Woensdag of donderdag zet ik mijn volgende verslag erop.. Het ligt er maar net aan of ik ergens Wifi heb... Lief dat je zo'n Robin Peeters aanhanger bent ;-) .. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Robin

Volg de reis van Robin en Daan :-D

Actief sinds 03 Nov. 2012
Verslag gelezen: 482
Totaal aantal bezoekers 46694

Voorgaande reizen:

05 November 2012 - 15 April 2013

Reisoverzicht

Landen bezocht: